Hirdetés

A diákok megnyílnak előtte, szárnyra kapnak és valóra váltják álmaikat

Szabolcsihír

2017.09.28. 10:26

A diákok megnyílnak előtte, szárnyra kapnak és valóra váltják álmaikat
Kecskemétiné Szilvási Zsuzsanna Fotó: evangélikus.hu

Nyíregyházi tanárnő lehet az Aranyanyu nyertese.

Hirdetés

Nyíregyházi esélyese is van a Rochter Aranyanyu Díjnak. Volt tanítványa nevezte Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium igazgatóhelyettesét, Kecskemétiné Szilvási Zsuzsanna pedagógust a díjra.

Ez az egyik legrangosabb hazai elismerés, amellyel orvosnőket, pedagógusokat, egészségügyi szakdolgozókat és a szociális területen dolgozó nőket díjaznak immár hetedik éve.

Azokat a nőket, akik sokszor a háttérben maradva, kevés anyagi és erkölcsi elismerés mellett végeznek az egész társadalom számára felbecsülhetetlen értékű munkát. Az idén is több száz jelölés érkezett a versenyre, melyekből kategóriánként négy, tehát összesen 16 döntőst választott ki a zsűri, köztük a nyíregyházi tanárnőt is, akire mi is szavazhatunk. 

Ezért jutott a döntőbe Kecskemétiné Szilvási Zsuzsanna:

"Hogyan jut el egy vak lány emelt szintű érettségire, vagy egy diszlexiás fiú retorika versenyekre, majd jogi karra egy „átlagos" nyíregyházi gimnáziumból? Nem probléma!

Kecskemétiné Szilvási Zsuzsanna a Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium igazgatóhelyettese saját módszerrel készít fel látássérült vagy részképesség-zavaros fiatalokat az érettségire, továbbtanulásra.

Hiszi és vallja, nem problémák vannak, hanem gyerekek.

Mivel az elvárások mindenki számára egyformák, a gyerekek képességéhez mérten kell egyedi megoldásokat találni, akár kiemelkedően tehetségesek, akár tanulási nehézséggel küzdenek. Zsuzsanna mindent bevet, hogy a diákokból kihozza a legjobbat, leleményessége határtalan. Van, amikor egészen egyszerű eszközök, korongok, pálcikák segítségével érti meg egy tanítvány a mondattani szerkezeteket. Van amikor elektronikus tanulási környezetben vagy innovatív projektalapú tanuláson keresztül egyenlítődnek ki az esélyek azokon az órákon, ahol egyszerre ül a részképesség-zavaros, a látássérült és a kitűnő tanuló. A tapasztalatokat 10 év után vetette papírra: kollégáival közösen módszertani kiadványt készítettek Középiskolai integrációs lehetőségek címmel.

Zsuzsa nem a „programokban”, hanem a gyerekek személyes történeteiben és az egymásra figyelésben hisz. Jó humorának, fesztelen stílusának köszönhetően a diákok megnyílnak előtte, szárnyra kapnak és valóra váltják álmaikat.

Hirdetés

Hozzászólás

Hirdetés

Hirdetés

Ez is érdekelheti

    Hirdetés