Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A hatvanas, hetvenes években születtél? Olvasd el…

| 2018. 07. 05. | 14:35:00
Másképp kell közelíteni a munkahelyen az Y generációhoz, mint az idősebbekhez.
A hatvanas, hetvenes években születtél? Olvasd el…
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: az X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest. A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is – hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján. 

– A betöltött állásokat jelenleg uraló X generáció 2025-től kisebbségbe kerül, miközben egyre nagyobb teret követelnek maguknak az Y generáció tagjai. A cégek számára ez hatalmas kihívást fog jelenteni, hiszen, ha az 1980-95 között született korosztályt a lojalitás hiánya jellezmi – hívta fel a figyelmet Steigervald Krisztián generációs szakértő. 

– Az Y generáció munkaerőpiaci erőfölénye különösen hangsúlyos lehet a hosszú távon működő, így jellemzően két, három vagy akár négy generációt is foglalkoztató cégek esetében, amilyenek például a hazai családi tulajdonú vállalatok. Az ő számukra ezért különösen érzékeny terület lehet a különböző korosztályú munkavállalók hatékony együttműködésének megvalósítása –hangsúlyozta Ékes Ákos, a K&H szakértője, aki azt tanácsolja, az Y generáció esetében a lojalitás helyett a nyitottságra, az érdeklődésre érdemes apellálni. Vagyis fontosabb az új ismeretek, tapasztalatokat megszerzésének előtérbe helyezése, a globális gondolkodásukat, rálátásukat kiaknázva nyitottá válni az újszerű megközelítésekre, megoldásokra.

A cégeknek le kell vetkőzniük azt a rutint, hogy automatikusan fiatal munkavállalót keresnek egy új vagy megüresedett pozícióba.

A szinte másodpercenként új információhoz szokott Y generáció számára érdemes lehetőséget biztosítani a gazdasági társaságon belül más munkaterületek kipróbálására, elsajátítására is. Attól, hogy a Facebookot használjuk, még nem leszünk az Y generáció tagja. A toborzáshoz ma már gyakorlatilag elengedhetetlen közösségi oldalt használva ezért mindenképpen figyeljünk arra, hogy a tartalom és az üzenetek megfogalmazása is a korosztály nyelvezetével és vizuális világával valósuljon meg.  

Az X generációsok 

  • Ne erőltessék rá a maximalizmusukat és munkamániájukat a fiatalokra – úgysem fog sikerülni, sőt, még akár nevetségessé is válhatnak. Helyette inkább dicsérjék őket az eredményeikért, és köszönjék meg gyakran munkájukat.
  • Békéljenek meg a gondolattal, hogy a koruk miatt nem, csak a viselkedésük miatt fogják tisztelni őket a fiatalabb kollégák. Legyenek ezért határozottak, de semmiképpen se bánjanak lekezelően a fiatalabbakkal. 
  • Ne kritizálják az Y generáció „gyerekességét”, hiszen nem arról van szó, hogy ez a korosztály nem tud felnőni, hanem hogy nem akar – ez óriási különbség. 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés