Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nincs több szívószál, bekeményít a Lidl

| 2018. 07. 04. | 12:24:00
A műanyaghulladék visszaszorítása érdekében nagy lépést tesz a cég.
Nincs több szívószál, bekeményít a Lidl
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Lidl  2019 év végéig megszűnteti az áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását. Az intézkedés a vállalat műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának következő lépése.

A Lidl áprilisban jelentette be, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását. Ennek első lépéseként 169 áruházában 2019 végéig

megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.

Második lépésben arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz „ready to eat” és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

"Műanyag-stratégiánk egyértelmű célkitűzéseket fogalmaz meg, amely a következőt jelenti: elkerülni - csökkenteni - újrahasznosítani. Azzal, hogy megszüntetjük az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, csökkentjük a műanyag-felhasználást, tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon tudunk hozzájárulni környezetünk megóvásához "- mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra.

A Lidl Magyarország az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.

„Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük” – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés