Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Összetett vasúti balesetet szimuláltak

| 2016. 10. 27. | 12:54:00
Záhonyban gyakorlatoztak a tűzoltók.
Összetett vasúti balesetet szimuláltak
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Katasztrófa-elhárítási együttműködési gyakorlatot tartott szerdán Záhonyban a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a MÁV. A vasúti dolgozók és a katasztrófavédelem tűzoltóegységei egy szimulált vasúti balesetet követő műszaki mentést gyakoroltak a sajtó képviselőinek jelenlétében.

A gyakorlaton a katasztrófavédelem és a MÁV egy olyan vasúti balesetet modellezett, amely során két szerelvény összeütközött, egy személyszállító kocsi pedig felborult. Utóbbiba három ember beszorult, két sérült pedig a kocsi alatt rekedt.

A felborult vasúti kocsi mellett egy másik kigyulladt, a tűzoltóknak így a füsttel teli járműből egy súlyos sérültet is ki kellett menteniük. A mentők a helyszínen több tucat sérültet láttak el, majd a sérültek kimentését és a tűz eloltását követően a tűzoltók és a MÁV szakemberei daruval helyezték vissza a vágányra a kisiklott és felborult vasúti kocsikat.


A gyakorlaton a katasztrófavédelmi főigazgatóság részéről Fülep Zoltán tűzoltó ezredes, a tűzoltósági főosztály vezetője, Jackovics Péter tűzoltó ezredes, a veszélyhelyzet-kezelési főosztály vezetője, valamint Kovács Zoltán tűzoltó alezredes és Jakab Gábor tűzoltó alezredes is részt vett.

A közúti közlekedéshez hasonlóan a kötöttpályás közlekedés is számos kockázatot rejt magában – mondta el a gyakorlat előtt megtartott tájékoztatója során Fülep Zoltán tűzoltó ezredes, tűzoltósági főosztályvezető, majd kiemelte: hasonló balesettel az életben szerencsére ritkán lehet találkozni, ugyanakkor

a tűzoltókat évente átlagosan száz olyan eseményhez riasztják, amelyek a vasúti közlekedéssel és a kötöttpályás áruszállítással kapcsolatosak.

Dévai Tibor, a MÁV területi vasútbiztonsági vezetője arról beszélt, hogy a 21. században a vasútnak is lépést kell tartania a biztonsági rendszerek fejlődésével, így a váltóknál már olyan technológiákat alkalmaznak, amelyek még tovább csökkentik a vasúti balesetek kockázatát.

Főleg a vasúti átjárókban történnek szerencsétlenségek, de a társszervekkel és együttműködőkkel közösen végzett, a megelőzést célzó munka mindenképpen fontos – tette hozzá Dévai Tibor.


A szerdai gyakorlaton a Magyar Vöröskereszt, az Országos Mentőszolgálat és a rendőrség is részt vett, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetőségéből pedig Varga Béla tűzoltó ezredes, megyei katasztrófavédelmi igazgató, Leskovics Zoltán tűzoltó alezredes, megyei tűzoltósági főfelügyelő és a területileg illetékes kisvárdai katasztrófavédelmi kirendeltség vezetői állománya is megtekintette a gyakorlatot. A beavatkozó egységek Záhonyból, Kisvárdáról, Baktalórántházáról és Nyíregyházáról érkeztek, a tűzoltókat a katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányította.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés