Vár a MÁV! Már az 1943-as állapotoknak is örülnénk?
Miközben az ország nyugati felében milliárdok mennek el vasútvonalakra, addig keleten még 1943-ban is jobban teljesített a MÁV, mint napjainkban - írja az mfor.hu.
A vasútfejlesztés az elmúlt években szépen nyelte a milliárdokat, viszont ez távolról sem jelenti azt, hogy ezek az összegek arányosan oszlanának el az ország különböző területei között. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében egy 71 kilométeres távot 218 perc, vagyis 3,6 óra alatt teljesíthet az, aki az állami vasúttársaságot választja.
A lap érdekes adatokat talált a Mátészalkaleaks oldalán. Az 1943-as menetrendből kiderül: 74 éve gyorsabban ment a vonat, mint most.
A Mátészalka-Nyíregyháza távolságot 74 évvel ezelőtt 99 perc alatt tehette meg az utazóközönség vonattal. Ez ma 108 percet vesz igénybe.
Ma a vonatok és a sínek állapota miatt jó, ha 40-50 km/h-val "száguldhatnak" a szerelvények egyes szakaszokon. Némi túlzással már az 1943-as állapotoknak is örülnénk.
A lap kiemeli: "mindössze" 52,2 kilométeres távolságról van szó, mely közúton optimális körülmények mellett akár 40 perc alatt megtehető. Igaz, ehhez igénybe kell venni az M3-as autópályát, de nem fizetős főúton sem kerül több időbe az út, mint 53 perc.
Az ország keleti részében, ahol általánosan kedvezőtlenebbek a jövedelmi viszonyok, és az országos átlaggal - 312-422 - szemben itt 166-235 gépjármű jut ezer lakosra, teljesen "versenyképes" alternatívát kínál a MÁV az ott élők számára - írha az mfor.hu