Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ez igen! Kisvárdai pedagógus lett az év tanára

| 2017. 05. 02. | 13:14:00
Sosem akart mást, mint tanítani.
Ez igen! Kisvárdai pedagógus lett az év tanára
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Csörszné Tar Enikő (Kisvárda) és Unger Enikő (Marosvásárhely) az Év tanárai. Idén először a Bethlen Gábor Alapkezelő szakmai támogatásával határon túli pedagógusokat is díjazott a piacvezető középiskolai portál, a Középsuli.hu.

Csörszné Tar Enikő, a kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium angoltanára, nevelési igazgatóhelyettese, illetve az intézményben működő Arany János Tehetséggondozó Program programfelelőse. Unger Enikő, a marosvásárhelyi Mihai Eminescu Pedagógiai Szaklíceum és Művészeti Szaklíceum földrajz szakos tanára. Elismerését a két pedagógus a Tánc világnapján, látványos külsőségek mellett, táncműsorokkal színesített rendezvényen vette át a Magyarság Házában.

A további díjazottak között is találunk megyebelit, hiszen a második díjat Baksa Ádám, a nyíregyházi Vasvári Pál Gimnáziumban testnevelést oktató pedagógus kapta, a határainkon túli magyar pedagógusok közül pedig Bernád Ildikóa gyergyószentmiklósi Vaskertes Általános Iskola matematika és fizika szakos tanárnő. Az Év tanára szavazáson harmadik helyen végzett Meskóné Sütő Ágnes, a Budapesti Vendéglátó-ipari és Humán Szakképzési Centrum Semmelweis Ignác Humán Szakképző Iskolájának matematika-informatika szakos tanára, és Szórád Endre, a zentai Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium és Kollégium kémia szakos tanára. A szervezők két különdíjat is kiosztottak, elismerésben részesült Tömpe László, a monori József Attila Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium földrajz szakos tanára és Koszecz Györgyi, a békéscsabai Erzsébethelyi Általános Iskola magyar nyelv és irodalom szakos tanárnője.

A díjátadón Kovács Robertina, a Középsuli főszerkesztője ismertette az Év tanára megválasztásának folyamatát. Az Év tanára jelölést diákszervezetek és szakmai szervezetek, pedagógusszervezetek egyaránt megtehették. A Bethlen Gábor Alapkezelő külhoni pedagógusszervezeteknek juttatta el a nevezési leírást. A jelölések beérkezését követően az oktatóknak egy sztenderd kérdéssort küldtek, a válaszok megjelentek - fotóval együtt - a Középsuli.hu felületén. A kérdésekre adott válaszok alapján egyetemi oktatókból álló szakmai bizottság döntötte el, kik kerüljenek a döntőbe. A részletes interjú célja az volt, hogy kiemeljék, milyen sokszínű és színvonalas munkát végeznek a pedagógusok. Szavazni a Középsuli Facebook felületén és a Kozepsuli.hu online portálon lehetett, a szavazatok összeadódtak. Kovács Robertina szerint a díj legitimitását erősíti, hogy az olvasók, a diákok és a tanárok tábora végül közvetlen szavazással választotta meg a nyerteseket, szavazatok ezrei érkeztek. A legtöbbet elérő lett az Év tanára.

 A nyertesek:

Csörszné Tar Enikő

Csörszné Tar Enikő számára mindig is egyértelmű volt, hogy tanár lesz. Már általános iskolás korában igazi tanítói, tanárai voltak, akik emberségből, hitelességből, elköteleződésből mély nyomot hagytak benne. Elmondása szerint valószínűleg már akkor „megfertőződött”. Tanítási módszereit mindig az adott csoport, az adott tananyag határozza meg, igyekszik nagyon változatos, praktikus és diák–barát lenni. Mélyen hiszi, hogy csak oldott, feszültségmentes légkörben lehet eredményes munkát végezni. Nagyon fontosnak tartja a humort, a játékosságot, a kérdezést, a hibázás szabadságát és azt, hogy úgy tanítson meg a gyereknek bármit, hogy annak ők később az életben hasznát tudják venni. Tanárnak lenni nagyon összetett feladat – vallja Tar Enikő. Egy időben kell lenni pótszülőnek, mentornak, tanítónak, pszichológusnak. Nagy művészet mindezt jól ötvözni, de talán ez az egyik oka annak, hogy ő ennyire izgalmasnak tartja a tanárságot.

Unger Enikő

Unger Enikőt a katedrán ez idáig eltöltött 23 év olyannyira összerázta az iskolával, hogy életét már tanévekben méri.  Fontosnak tartja, hogy a klasszikus és modern módszerek egyensúlyban legyenek, és biztosítsák a folyamatos tanár-diák párbeszédet. Óráin szeret több teret biztosítani a csoportmunkának, valamint az interdiszciplináris projekteknek. Alapvetőnek tartja a jó tanár-diák viszonyt. Meggyőződése, hogy a jó kapcsolat alapja a tisztelet, törődés, megértés, empátia, ugyanakkor a kitartó, következetes munka, valamint az elvhűség. Szülői tapasztalatait sikeresen kamatoztatja a diákjaival való jó kapcsolattartásban.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés