Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miskolcra vihetik a nyíregyházi buszokat?

| 2017. 08. 21. | 13:28:00
Addig húzták volna az időt...
Miskolcra vihetik a nyíregyházi buszokat?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A VEKE információi szerint a szabolcsiak szerencsétlenkedése miatt húsz jármű a borsodi megyeszékhely tömegközlekedését fogja erősíteni - írja az iho.hu, az Indóház Közlekedési Lap- és Könyvkiadó online közlekedési, logisztikai hírportálja.

A cikk emlékeztet arra, hogy Nyíregyháza önkormányzata még 2015 októberében írt ki közbeszerzést harminchat szóló és öt csuklós, alacsonypadlós, sűrítettföldgáz-üzemű buszra.

Habár a Modern Városok Program elnevezésű, száz százalékban uniós finanszírozás mellett zajló korszerűsítési beruházás járműveinek szállítójává választott MAN már 2016 végére megépítette a buszokat, azok azóta sem állhattak forgalomba:

a tiszaújvárosi MAN-telephelyen vesztegelnek, mivel a szabolcsi megyeszékhely vezetésének sok-sok hónapig nem sikerült döntést hoznia sem a szolgáltató, sem pedig a CNG-üzemhez szükséges infrastruktúra, vagyis a töltőállomás helyével kapcsolatban. A vadonatúj, százmilliós értékű járművek azóta is a fedetlen betonplaccon állják az időjárási viszontagságokat.

Időközben Nyíregyházán azt már sikerült eldönteni, hogy az Észak-magyarországi Közlekedési Központtal (ÉMKK) eredetileg idén április 30-áig érvényben lévő szolgáltatási szerződést meghosszabbítják 2018. június 30-áig, a CNG-telep hollétéről azonban azóta sincs hivatalos információ - írja a lap. További probléma, hogy nem megerősített értesülések szerint az ÉMKK nagyon nem akar CNG-buszokat üzemeltetni, mivel egyetlen járművük sem használja ezt a technológiát. A nyíregyházi önkormányzat közben azt mondja, hogy idén november környékére megépülhet a telep, és forgalomba állhatnak a jelenleginél mindenképp jobb sorsra érdemes buszok.

A meglehetősen kusza ügyben újabb fordulat várható: a VEKE értesülései szerint húsz busz Miskolcra kerülhet.

A borsodi megyeszékhely 2016 elején állított forgalomba összesen hetvenöt (negyven szóló és harmincöt csuklós), a nyíregyháziakkal teljesen megegyező MAN Lion’s City CNG-buszt a Modern Városok Program keretében. A kocsik valószínűleg a legkorszerűbb MAN, valamint a közel tíz éves Neoplan-buszokon felül megmaradt, tíz évnél idősebb csuklósokat váltanák ki nagyrészt.

A hírt sem az MVK részéről, sem pedig Nyíregyházáról nem erősítették még meg hivatalosan, ám jelzésértékű, hogy a nyíregyházi matricák már le is kerültek a Tiszaújvárosban porosodó buszokról - írja az iho.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés