Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Hulladékudvar - csak, ha fizet!

| 2017. 10. 27. | 12:31:00
Nyíregyházán nem jellemző a díjtartozás.
Hulladékudvar - csak, ha fizet!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kísérleti jelleggel október 16-tól ellenőrzik Nyíregyházán, hogy a hulladékudvarokat használók jogosultak-e a szolgáltatások igénybe vételére. A hulladéktörvény szerint ugyanis ezt csak akkor tehetik meg, ha a közszolgáltatási díjat megfizették. Az első időszak tapasztalatairól érdeklődtünk Hajnal Tünde pr-referenstől.

Az első nap kaptunk néhány panaszos telefont azoktól, akik a hulladékudvarban szembesültek azzal, hogy ellenőrzik, megfizették-e a szolgáltatási díjat. Volt, aki azt mondta: a következő lehetőségnél megszabadul a rakományától, amit a hulladékurvarba szánt.

Aki jogkövető és fizeti a közszolgáltatási díjat, az természetesen nem úgy gondolkodik, hogy más hová viszi és illegálisan helyezi el a hulladékot. (már ha a megszabadulásnál erre gondoltál.)

Milyen tapasztalatokat hozott az eltelt időszak? Sokan tartoznak a díjjal?

Nyíregyházán az elmúlt években a fizetési hajlandóság meglehetősen nagy, a lakossági díjtartozás általában 5 százalék alatti. Alacsony a kintlévőség, és azok száma is kevés, akik úgy használják az udvarokat, hogy díjtartozásuk van. A hulladékudvart igénybe vevők többsége a nyilvántartási rendszerünkben szereplő, tartozással nem rendelkező ügyfelünk.

Hogyan fogadták az ügyfelek a változást? Volt-e kiabálás emiatt?

Nem jellemző, a megfelelő tájékoztatás után (főleg a rendszeresen fizető nyilvántartásban szereplő ügyfelek) elfogadják, tudomásul veszik.

Okozott-e fennakadást a forgalomban, hogy egy munkatársuk géppel ellenőrizte, az illető fizetett-e?

Az adategyeztetésre alkalmas eszköz és szoftver megfelelően működik, az ellenőrzést végzők precízen és gyorsan végzik munkájukat, ebből adódóan a forgalomban jelentős fennakadást nem okozott.

Gyakran éri panasz a számlázást. Előfordult-e olyan, hogy az illető nem is tudta, hogy tartozik?

A számlázással és tartozással kapcsolatos panasz nem jellemző.

Meddig tart a kísérleti akció, mikor várható, hogy "élesben" indul?

Október 16. és 2017. november 11. között kísérleti jelleggel folyik az ellenőrzés. Arról, hogy mikor indítjuk „élesben”, tájékoztatjuk az ügyfeleinket.

Akinek tartozása van, helyben, a hulladékudvarban tudja-e rendezni, mi a teendő ilyenkor?

Lakossági, társasházi, vállalkozási hulladékszállítással kapcsolatos szerződések megkötése, módosítása, számlareklamációk kezelése, hivatalos igazolások kiadása, át nem vett szelektív hulladék gyűjtő zsákok, illetve biohulladék tárolók átvétele a Bokréta utca 22. szám alatti ügyfélszolgálati irodán történik, ügyfélfogadási időben, hétfőtől csütörtökig 7.30-16 óráig, pénteken 7.30-13 óráig.

Társasházak lakói kiszolgáltatott helyzetben lehetnek esetenként, ha lakótársaik nem fizetik a közös költséget, emiatt a közös képviselőnek "sakkoznia" kell a csekkekkel. Ezzel kapcsolatban mi a tapasztalat?

A társasházakban lakók a közös képviselő által kiegyenlített közszolgáltatási díj alapján válnak jogosulttá az igénybevételre. Amennyiben a közös képviselő nem teljesíti a díjfizetési kötelezettségét, az ott lakó nem jogosult az igénybevételre, akár befizette a közös költséget, akár nem.

Lehet tudni, mennyi a társaság kintlévősége?

A közszolgáltatási díj nem a Térségi Hulladék-Gazdálkodási Nonprofit Kft. árbevétele, hanem az NHKV Zrt-é. Ezzel a kérdéssel hozzájuk kellene fordulni.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés