Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nyírvidéki kisvasút. Mégis van remény?

| 2017. 07. 28. | 12:38:00
Tanulmány készül.
Nyírvidéki kisvasút. Mégis van remény?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Újraosztották a tavaly decemberben a kisvasutak turisztikai célú fejlesztésére jóváhagyott 10 milliárd forintot, ezzel a kormány újabb lépést tett a keskeny nyomtávú kisvasutak közlekedésbiztonságának javításáért, infrastruktúrájának fejlesztéséért - ezt Révész Máriusz, kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos jelentette be a napokban budapesti sajtótájékoztatóján.

 A többi között megemlítette azt is, hogy az újraosztott 10 milliárdból elkészül a Nyírvidéki Kisvasút Nyíregyháza-Sóstó szakaszának megvalósíthatósági tanulmánya. A tervek kidolgozása után dönt majd a kormány - legkorábban 2018 végén - a megtervezett fejlesztéséről, a munkák ütemezéséről.

A Nyírvidéki Kisvasút 2009. decembere óta nem közlekedik. Utolsó útjára nagyon sokan elkísértük annak reményében, hogy csak egy időre kell búcsúznunk tőle. Akkor ugyanis azt mondták: ideiglenesen szüneteltetik a menetrendjét.

Több választási ígéret után már kezdtünk lemondani arról, hogy valaha is elindul a forgalom akár a Nyíregyháza-Sóstó vonalon, ugyanis utóbb többször elhangzott, minden felmérés azt mutatja, hogy nem lenne rentábilis a közlekedtetése még a nyíregyházi vasútállomás és Sóstógyógyfürdő között sem.

Hogy mentse a menthetőt, a Nyíregyházi Városvédő Egyesület 2015. augusztusában kezdeményezte a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központnál a kisvonatot kiszolgáló épületegyüttes, a kisvasúti átrakó (Huszár sor 2.) műemlékké nyilvánítsát, ám a kérelmet elutasították. Még a mozdonyfordító korongot sem tekintették értéknek, pedig az információk szerint ilyenből már nincs is még egy az országban. A járműjavítót azóta már le is bontották az épületegyüttesből - éppen azt, amelyiknek később helye lehetett volna a Sóstói Múzeumfaluban... Csak valahogy elmaradt az előre, illetve együttgondolkodás.

Sokan kezdtek el reménykedni, hogy mégis történik valami, amikor serény munka kezdődött az átrakó környékén, és egymás után újult meg több kocsi és mozdony is a pályán. Korai volt az öröm, mert elvitték mindet Felcsútra.

Pár hete nagy port vert fel az országban is, hogy több év szünet után váratlanul végigrobogott a kisvonat a kenykeny nyomtávú pályán, magával sodorva, maga alá darálva a közelében lelakatolt kerékpárokat.

Most izgatottan várjuk a megvalósíthatósági tanulmányt, illetve annak javaslatait.

Egy biztos: a felcsúti adatok ismeretében az alacsony utasszám már nem lehet érv az újraindítás ellen.

Cservenyák Katalin

 

 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés