Hirdetés

Hirdetés

Ezek alapján választ szállodát a magyar

szabolcsihir.hu

2019.04.17. 18:23

Ezek alapján választ szállodát a magyar
Szállásfoglalási kutatás (Fotó: Pixabay)

Számítanak az internetes pozitív vendégvélemények.

Hirdetés

Hirdetés

Az ár, az elérhető kedvezmények, valamint a szálloda értékelései befolyásolják leginkább a belföldi utazókat – derült ki a Marketing Professzorok Kft. online kutatásából, amelyet közel 800 magyar felnőtt töltött ki.

A kutatásban résztvevők 28 százaléka 250 ezer feletti, 26,5 százalékuk 150-200 forint közötti, 22 százalékuk 100-150 ezer közötti, 17 százalékuk 200-250 ezer forint közötti havi összegből gazdálkodik. 
A kitöltők 29 százaléka évente kétszer is ellátogat egy belföldi wellness hotelbe, a felhasználók negyede akár ennél is többször. Legnagyobb részük (73 százalék) nyaralási célból, 23 százalék valamilyen különleges alkalom, születésnap, évforduló miatt indul útnak. A megkérdezettek 64 százalékát jelentősen és a legjobban az ár befolyásolja, ők egy 1-től 5-ig terjedő skálán 5-re és 4-re értékelték ennek a szempontnak a fontosságát. A vendéglátóhelyre vonatkozó pozitív vendégvélemények a válaszadók 59 százalékánál számítanak igen fontos tényezőnek szállásválasztáskor.

A kutatás célja az volt, hogy rávilágítson, a belföldi turisták mi alapján választanak szálláshelyet és hol foglalnak pontosan. Mint ismeretes, az online utazási irodák és a szállásközvetítő portálok jelentős jutalékért és szigorú szabályok közepette értékesítik a szálláshelyeket. Például a hotelek és szállások nem adhatnak engedményt a gyűjtőportálokon megjelenő árakhoz képest. A kutatásban szerettek volna választ kapni arra is, hogy a szállásadók milyen módon bírhatják rá a vendégeket, hogy közvetlenül foglaljanak.

A kérdőíves kutatásból kiderült, hogy a kitöltők 94 százaléka a hotel weboldalát is felkeresi a tájékozódás reményében. Ezzel kapcsolatban Máté Balázs, a Marketing Professzorok vezető tanácsadója hozzátette:

„Mi a feladata tehát egy szállodai online marketinges munkatársnak? Megtartani a weboldalra érkező felhasználókat, és rábírni őket arra, hogy ott foglaljanak szobát ahelyett, hogy visszatérnének a szállásközvetítő weboldalra, és az ott található ajánlatot vásárolnák meg. Olyan kecsegtető ajánlatot kell biztosítania a potenciális vendégeknek, méghozzá jól látható, könnyedén észrevehető helyen, gyakorlatilag kikerülhetetlenül, amit a látogató kihagyhatatlannak érez. Árkedvezmény a legtöbb esetben nem biztosítható, ugyanakkor ajándék szolgáltatásokkal, egy következő utazásra vonatkozó kedvezményes voucherrel, valamilyen grátisz belépővel, élménnyel, a szálloda közelében elérhető ajándék programmal a látogatók nagyobb része lesz hajlandó a weboldalon keresztüli szobafoglalásra.”

Magyarországturizmusfelmérés

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés