Lounge Group: Belföldi nyaralást tervez a nagy többség

MTI

2020.05.24. 10:29

Lounge Group: Belföldi nyaralást tervez a nagy többség
A járványveszély miatt elsőbbséget élveztek a csöndesebb kirándulóhelyek (Fotó: Freepik)

Népszerűségnek örvendett Tokaj és Sárospatak.

Hirdetés

Hirdetés

Az idén nyáron inkább vidékre, mint a tengerhez utaznának a magyarok: a veszélyhelyzet elmúltát követő három hónapon belül a megkérdezettek 36 százaléka tervez belföldre utazni, és 15 százalék látogatna külföldre – derül ki Lounge Group elemzéséből, amelyet a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készített.

A felmérés készítői közölték: az áprilisi adatok alapján – 2019-hez képest – kevesebb mint felére esett vissza az emberek internetes érdeklődése az utazásokkal kapcsolatban.

Egy 4 ezer felnőtt megkérdezésével készített reprezentatív közvélemény-kutatásból kiderült, hogy a lakosság 43 százalékának hiúsult meg az idei évre tervezett belföldi vagy külföldi utazása. Azok közül, akik lemondták a korábban tervezett útjukat, egyharmadnyian a járvánnyal kapcsolatos félelmeik miatt dobták sutba a terveiket, újabb harmaduk pedig az úti cél megközelíthetetlensége miatt.

A kimaradt utakat részben pótolni fogják az emberek, aminek a belföldi turizmus lehet a nyertese, a megkérdezettek nagy többsége ugyanis a hazai utakat részesíti majd előnyben a járvány után – mutat rá az elemzés, amely szerint aki útra kel, aktív szabadidős tevékenységet tervez, gyógyfürdő és wellness szolgáltatásokra vágyik. Az utazást tervezők harmada a szállodákat, ötöde az apartmanokat, hatoda a magánszállásokat részesíti előnyben. A válaszadók a nyár végére, ősz elejére teszik a járvány lecsengését, így az utazásokat az ezt követő időszakra tervezik.

A vírus okozta bizonytalanság félelmet szül az utazókban, a lakosság fele aggodalommal gondol a járvány utáni utazásokra. A megkérdezettek 40 százaléka attól is tart, hogy a közelgő utazásukat is le kell majd mondaniuk.

Tokaj és Sárospatak kedvelt volt a kirándulók körében

A Századvég Alapítvány és a Neticle közösségi médiafigyelési módszerével készült vizsgálata szerint a magyarok többsége elsősorban a rövidebb időtartamú belföldi utazások és szabadidős tevékenységek iránt érdeklődött az elmúlt hónapban. Népszerű volt a Dunakanyar, Tokaj és Sárospatak, ugyanakkor a Balaton első helye kikezdhetetlen, noha a nevére áprilisban 20 százalékkal kevesebben kerestek rá, mint márciusban, vagy éppen 2019 hasonló időszakában.
A korlátozások lassú enyhülésével, a pünkösdi hétvége közeledtével a Balaton-parti helyek és a szállásfoglalás témája is egyre jobban foglalkoztatja a netezőket. Az étterem téma rögtön első helyre került a sorban, a hirdetések is gyakran együtt említik a hotelek és éttermek újranyitását.
MagyarországTokajturizmusSárospatak

Szóljon hozzá!

Hirdetés