5 tipp egészséges(ebb) életmódra, korlátozások idején is

szabolcsihir.hu

2021.02.23. 10:46

5 tipp egészséges(ebb) életmódra, korlátozások idején is

Ha gép előtt ülünk egész nap, igyekezzünk offline hobbit találni.

Hirdetés

Hirdetés

Bár úgy tűnik, mintha a végtelenség óta jelen lenne az életünkben, az első koronavírussal kapcsolatos korlátozások márciusban lesznek egy évesek, míg a második hullám korlátozásai november 4-étől vannak jelen az életünkben (igaz, szeptember elsejétől az ország határai le vannak zárva a külföldiek előtt).

Bár sokan várják, valószínűtlennek tűnik, hogy a közelebbi jövőben feloldanák a korlátozásokat, így érdemes felkészülni rá, hogy még hosszabb ideig nem tudunk éjszaka futni menni, vagy beülni egy étterembe vagy bárba. De ez nem azt jelenti, hogy bele kell nyugodnunk, hogy a jelenlegi időszakban kevésbé egészségesen éljünk.

1. Ne ragadjunk be otthon

Természetesen nem valamilyen illegális tevékenységre buzdítunk. Tehát mi az a CBD? A CBD nem azonos a THC-vel, az előbbi többek között nem pszichotróp, teljesen biztonságos és legális mind Magyarországon, mind az EU másik 24 országában (Szlovákia elfogadta a törvényjavaslatot a legalizálásra, ez májusban lép hatályba, míg Olaszországban kapható a CBD, de többféle törvény is napvilágot látott). A CBD kapható olaj és kapszula formájában is, és többek között stresszoldó, gyulladás- és fájdalomcsökkentő hatása is van. A linkre kattintva többet tudhatunk meg.

2. CBD- és kenderkészítmények

Ha máskor nincs is rá lehetőségünk, legalább hétvégén mozduljunk ki: hazánk területének 20%-át erdő borítja, az Országos Kéktúra hossza 1168 km, és ez nem az egyetlen, így könnyen lehet, hogy mi sem ismerünk minden közelünkben lévő túraútvonalat. Még a korlátozások alatt is eljuthatunk új helyekre!

3. Torna, torna, torna

Nem kell rögtön a Mr. Olympia versenyre készülnünk, ennél sokkal fontosabb, hogy sikerüljön egy napi vagy heti rutint kialakítanunk. Már reggelente néhány fekvőtámasz és/vagy felülés nagy különbséget hozhat a teljes napi hangulatunkban, ha sikerül minden nap elvégezni ezeket a gyakorlatokat, akár csak néhány percig is.

4. A hírek megvárnak, hidd el…

Léteznek olyan kutatások, amelyek arra utalnak, hogy semmivel sem lesznek okosabbak azok, akik naponta (vagy épp óránként) nézik a híreket, mint azok, akik ezt ritkábban, mondjuk néhány naponta teszik. A hírek, jellegükből (és a médiafogyasztási szokásainkból) fakadóan olyanok, amelyek erős érzelmeket váltanak ki. És az ember úgy működik, hogy a negatív, meghökkentő, haragot kiváltó híreket szívesebben nézzük, mint a szokásos, átlagos vagy éppen pozitív híreket. Ez az egyik oka, hogy a folyamatos hírek nézése azt hitetheti el velünk, hogy a külvilág egy sötét, veszélyes hely, amikor ez az idő legnagyobb részében szerencsére nem igaz.

5. Az újdonság otthon is lehetséges: például egy hobbi

2020-ban meredeken növekedett a társasjátékok és például a sakk (köszi, Vezércsel!) eladásai. Nem véletlenül: több időt töltünk otthon, a partnerünkkel, és míg a külvilág lehetőségei (mint az utazások) rendkívül limitáltak, otthon ki lehet próbálni valami újdonságot.

De lehet ez írás, puzzle, festés, modellezés, játszani egy hangszeren stb.

Mi azt javasoljuk, hogy ha gép előtt ülünk egész nap, igyekezzünk offline hobbit találni.

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Leader3