15 millióra bírságolták a Wizz Airt
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon 15 millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a fővárosi kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére - a légitársaság januári poggyász-incidense nyomán – indított eljárást a Wizz Airrel szemben. Felidézték:
a Wizz Air W62498-as számú, január 26-án Dubajból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.
A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó 70 utas összesen 90 csomagját a társaság nem az általános szerződési feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban, más járaton. A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben – írták.