Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

7 milliós bírság a szoláriumhálózat üzemeltetőjének

| 2020. 02. 25. | 14:30:00
Lufik voltak a reklámszlogenek.
7 milliós bírság a szoláriumhálózat üzemeltetőjének
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Gazdasági Versenyhivatal 7 millió forint bírságot szabott ki a KiwiSun bioszolárium franchise hálózatot működtető Fox Consulting Kft-re, amely reklámjaival megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát - közölte a GVH február 25-én.

Közleményük szerint a GVH megállapította, hogy a cég "a "fokozza az endorfin termelődését", "segíti a kalcium beépülését", "jobban mozognak az ízületek", "immunrendszer erősítő" típusú állításokkal igazolatlan, egészségre ható állítást tett, emellett "nem fejtette ki, hogy a "zöld bio", "bio" és a "természet erejével" típusú állítások alatt mit ért, ami így - önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt - szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül; "a "speciális fény", a "világon egyedülálló technológia" és az "egész Európában piacvezető újdonság" típusú állításokkal pedig igazolatlanul állította piacelsőségét.

A hivatal a bírság mellett a vállalkozást egyúttal eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától, mert úgy ítéli meg, hogy aggályos igazolatlanul egészségesnek feltüntetni olyan szolgáltatást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint kifejezetten káros lehet az egészségre.

Hirdetés
Hirdetés