Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Rekorder lehet az idei Black Friday?

| 2021. 10. 15. | 18:12:00
Jóval több vásárló várható, mint korábban.
Rekorder lehet az idei Black Friday?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nem kérdés, hogy ma már a fogyasztói kultúra egyik legnagyobb ünnepének lehet nevezni a Fekete Pénteket, azaz a Black Friday-t. Az Offerista Group által végzett széleskörű kutatásából kiderül, hogy a válaszadók 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy óriási akcióra, ezzel majdnem 30%-kal nőtt meg a vásárlási kedv tavalyhoz képest. A 2021. november 26-a környékén zajló óriási akciózás hatalmas tömegeket mozgat meg, hiszen nem csak azoknak a vásárlóknak kedvez, akik le akarják cserélni egy-egy háztartási gépüket vagy akár a ruhatárukat, hanem azoknak is, akik már a karácsonyi ajándékok vásárlását is le szeretnék tudni. Az üzletláncok tehát ezen a napon várhatóan jóval több vásárlóval találkoznak majd, tavalyhoz képes jelentős növekedéssel számolhatnak a vásárlási kedv tekintetében.

És hogy mi a helyzet a maradék 15%-kal, akik eredetileg nem terveztek Black Fridaykor vásárolni?

Ők sem vonják ki magukat teljesen a dologból, és nem akarnak lemaradni egy-egy kiemelkedően jó akcióról: közülük 73 százaléka nyilatkozott arról, hogy nyitott a spontán vásárlásra, ha egy igazán különleges ajánlattal kerülnek szembe. Az összegeket tekintve a válaszadók többsége 20 és 50 000 forint között tervez költeni, de sokan voltak, akik nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket, mondván, nagymértékben az akcióktól is függ, hogy mennyi pénzt fognak végül költeni. A vásárlási hajlandóság tehát láthatóan megvan.

Az emberek a pandémia idején kialakult helyzet miatt egyre inkább átálltak az online böngészésre, ez a trend idén is folytatódik. Azaz a vásárlók szívesen böngészik az áruházak weboldalait, a közösségi média különböző felületeit, de az akciókat közlő hírleveleket is, utóbbit jól jelzi, hogy a hírlevelek iránti érdeklődés 10%-kal megemelkedett 2020-hoz képest. Az offline hirdetések közül továbbra is a tévé a legnépszerűbb csatorna, ami rengeteg vásárlót vonz be (40%), viszont a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődés esetében látványos visszaesés figyelhető meg, ez 24%-os csökkenést mutat. Előbbiek fényében tehát elmondható, hogy idén a leginkább az interneten tartják szemmel a vásárlók a Black Friday különleges akcióit.

Ugyan az ajánlatok felmérésekor főleg az online platformok a népszerűek, de a vásárlásnál némileg más a helyzet. A tavalyi helyzethez képes az emberek újra nyitottá váltak az offline üzletekben való vásárlásra, 35 százalékuk el is menne az üzletbe, nem csak otthonról shoppingolna.

A termékek tekintetében 2020-hoz hasonlóan továbbra is rendkívül nagy érdeklődést mutatnak a vásárlók a háztartási gépek iránt, a megkérdezettek közül 53 százaléka nyilatkozott arról, hogy tervez valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzésére az idei Black Friday alkalmával. Ruhát a válaszadók 41 százaléka készül vásárolni, de a harmadik legnépszerűbb kategória az otthon és kertészeti termékek is szép eredményt ért el a 37 százalékával, ami közel 14%-ot emelkedett a tavalyi számokhoz képest.

A felmérés alapján elmondható, hogy sem a vásárlók, sem az értékesítők nem fognak idén Black Fridaykor unatkozni. A termékkategóriák iránti érdeklődés és hirdetési csatornák átalakulásával az üzletláncoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan érik el az vásárlókat. A számok azt mutatják, hogy ebben az évben mindenképp érdemes több energiát belefektetni az online marketing eszközökbe és több csatornán keresztül megszólítani a potenciális vásárlókat.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés