A Legoland-blöff után mi az igazság busz-ügyben?

Most akkor megvették a buszokat, vagy sem?

Szabolcsihír

2017.03.08. 18:54

A Legoland-blöff után mi az igazság busz-ügyben?
Fotó: Omnibusz blog

Az Együtt képviselője szerint rejtegetik a járműveket.

Hirdetés

Hirdetés

A Legoland blöff után most az új buszokat „rejtegetik” Nyíregyházán! - véli Lövei Csaba nyíregyházi önkormányzati képviselő (Együtt), aki szerdán sajtótájékoztatón jelentette ki: "a nyíregyháziakat megilleti a korszerűbb tömegközlekedés. Seszták miniszter, Kovács polgármester és Pelcz vezérigazgató urak vita helyett megoldással tartoznak a nyíregyháziaknak, hisz tőlük kapják a fizetésüket."

Az ellenzéki képviselő az Omnibusz blog információira hivatkozott, melyek szerint már tavaly novemberben megérkeztek Nyíregyháza 5 milliárd forintos uniós pénzből vásárolt új, környezetbarát, gázüzemű autóbuszai. Ám ahelyett hogy a városlakókat szolgálnák, a MAN tiszaújvárosi telephelyén vesztegelnek.

Vajon akkor miért közlekednek még mindig lerohadó Ikarusok, széteső fehérorosz (!) MAZ-ok, 14 éves átlagéletkorú, átlagosan 700 ezer kilométert futott járművek? - tette fel a kérdést Lövei.

A nyíregyházi közlekedés megoldatlanságának a fő felelősének a Seszták Miklós vezette minisztériumot, illetve a magyar államot tartja, mert egyrészt

hagyják, hogy az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. mint állami vállalat áldatlan vitát folytasson a városvezetéssel, ne akarja az új buszokat üzemeltetni, ráadásul a cég közel 860 millióra még be is perelje a várost.

Másrészt nem hívták fel időben a városvezetés figyelmét - ha már nekik nem jutott eszükbe - hogy az új buszok mellé kiszolgáló háttér is kell, és azt nem adja hozzájuk „ingyért” sem az Unió sem az állam.

A nyíregyházi városvezetés azért felelős, mert most letagadták a sajtó és így a közvélemény előtt a buszok megérkezését - állítja Lövei Csaba, hozzátéve: - annak idején pedig - az új buszok érkezése miatti politikai haszonra gondolva - eszükbe sem jutott, hogy mögéjük infrastruktúra is kell, s arra sem született időben megoldás, hogyan állítják majd munkába a járműveket.

Nincs cseppfolyós földgáz töltőállomás és mivel az állami közlekedési vállalat nem óhajtja az új járműveket üzemeltetni, most lázasan kell más megoldást találni - jelentette ki Lövei.

A képviselő nyilatkozatára külön-külön közleményben reagált a Fidesz és a Városháza

A Fidesz Nyíregyházi Szervezete szerint Lövei Csaba "ismét úgy tesz botránykeltő nyilatkozatot, és vezeti félre a közvéleményt, hogy közben tudnia illene, a város a tervezett ütemben halad a buszok beszerzésével."

A párt szerint a képviselő felelőtlen nyilatkozata pedig biztosan nem segíti a közlekedési társasággal fennáló vita rendezését.

A közlemény végére még egy csipkelődő mondatra is futotta a Fidesz-től: "Érthetetlen, hogy képviselő úr évek óta egyetlen nyíregyházi sikernek sem tudott örülni, így felmerül a kérdés, kit és mit képvisel 1 százalékos támogatottságú pártjával?"

A városháza terjengősebb válaszában a buszsofőrök képzésére helyezi a hangsúlyt:

"A 41 db CNG üzemű modern, környezetkímélő busz beszerzését az önkormányzat még 2015-ben indította el feltételes, nyílt közbeszerzési eljárás keretében. Az akkori tervek szerint a buszok leghamarabb 2017 végén állhatnak a lakosság szolgálatába.

A Kormány 5 milliárd forintos támogatásának elnyerését követően hatályba lépett a nyertes MAN céggel kötött szerződésünk, amely alapján járművek leszállítása mellett a nyertes cégnek egyéb feladatai is vannak pl. a buszsofőrök és a szervizes szakemberek oktatása, képzése.

A buszok átadási határideje még nem járt le, a buszsofőrök és a szervizes szakemberek képzése előreláthatólag a nyár folyamán történhet meg" - olvasható a városházi reagálásban.

Korábban tagadta a városháza, hogy a Tiszaújvárosban veszteglő, nyíregyházi feliratú buszoknak bármi közük lenne Nyíregyházához, most kikerüli a választ:

"Nem az önkormányzat, hanem a gyártó dönt arról, hogy konkrétan milyen gyártási ütemezésben készíti el a buszokat és azokat hol tárolja az átadásig" - áll a közleményben, mely a konkrét képviselői felvetésre nem reagált, így a közel 860 milliós perre sem.

"Zajlik az üzemeltetéshez szükséges nagy kapacitású gáztöltő állomás telepítésének előkészítése és az ahhoz kapcsolódó, igen szigorú engedélyeztetési eljárások elindítása. Tárgyalások folynak a Volán jogutódjával a helyi közösségi közlekedés további üzemeltetésének formájáról" - írja a városházi sajtószolgálat.

Mint arról a Szabolcsihír is beszámolt, a város által korábban kiírt koncessziós pályázatot eredménytelennek nyilvánította 2016 december 29-i, rendkívüli ülésén a közgyűlés. Az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel, vagyis a Volánnal kötött közszolgáltatási szerződés pedig április 30-án lejár.

De aggodalomra semmi ok, mert a közlemény slusszpoénja szerint "Nyíregyháza még soha nem állt ilyen közlekedésfejlesztési lehetőség előtt: a Kormány támogatásának köszönhetően 41 új, környezetkímélő, modern busz állhat belátható időn belül forgalomba."

 

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés