Keresik a fogyasztói tudatosságra nevelő iskolákat
Újra pályázni lehet a „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címre, amelyet eddig 63 hazai és külhoni oktatási intézmény nyert el.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) immár negyedik alkalommal hirdeti meg a diákok fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló pályázatot, amely most a reklámelemzés kategóriájával bővült.
A felhívás egyik célja, hogy elismerje azokat az iskolákat, amelyek a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátítását érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal segítik. Emellett a kiírás az oktatási intézményeket is arra ösztönzi, hogy tudatos fogyasztói szemléletet alakítsanak ki a diákokban.
Az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak, hiszen rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, így könnyen befolyásolhatók. Ezért szerepel a pályázati felhívásban új kategóriaként a reklámelemzés - mondta Keszthelyi Nikoletta, a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.