Startra kész a Tiszavasvári úti felüljáró felújítása Nyíregyházán
Hónapok óta téma a Tiszavasvári úti felüljáró állapota Nyíregyházán. Arról nincs vita a városvezető frakció és az ellenzék között, hogy felújításra szorul. A kérdés: mikor történhet ez meg.
Startra kész a Tiszavasvári úti felüljáró felújítása. A beruházást az alatta futó vasúti fővonalak is bonyolítják, ezért a vasúttársasággal is egyeztetnie kell a Magyar Közútnak, akik mindenben partnerünk - közölte Kovács Ferenc az október 1-jei közgyűlésen.
Azt is elárulta: az Innovációs és Technológiai Minisztérium is támogatja a projektet, mely forrásbiztosításra vár. Tájékoztatta a testületet, hogy az ülés megkezdése előtt beszélte a szakállamtitkárral a kérdésről, aki jelezte,
megkaphatja egy újabb bizottság támogatását, s akár jövő héten a kormányzat elé kerülhet.
Nyíregyháza polgármestere szerint a pandémiás időszak lassította eddig a döntési folyamatot. is kértem, hogy az általam szorgalmazott teljes körű felújítás része legyen a szélesítés és a kerékpáros átvezetés.
A Magyar Közút tájékoztatása szerint statikailag rendben van a szerkezet, a használata biztonságos, s ha minden jól alakul, akár jövő tavasszal elindulhat a kivitelezés, hiszen a tervek készen vannak - derült ki a polgármester közléséből.
Jeszenszki András (MSZP, a Szövetségben Nyíregyházáért frakcióvezetője) szerint érdemes lenne meghívni a Közutat egy közgyűlésre, ahol megbeszélik a felüljáró felújításával kapcsolatos beruházást.
Kovács Ferenc szerint "akkor van értelme meghívásnak, amikor a folyamatban lévő ügyekben konkrétumot lehet mondani. Én magam is így tervezem."
Megerősítette: mindenben partner a Magyar Közút, mely azt az előterjesztést tette a Pénzügyminisztériumnak, a kormánynak, hogy legyen erre forrás.
"Teljes mértékben partner a közút a felüljáró szélesítésében is - tette hozzá a városvezető, aki kijelentette:
"veszélyhelyzet nincs, forgalomszűkítés van."
Jeszenszki András azt is elmondta, frakciójuk kérdések fogalmazott meg a Magyar Közútnak a felüljáró felújításával kapcsolatban, amit el is küldtek a társaságnak. Kovács Ferenc erre úgy reagált:
"ha együttműködünk, és ez is egy olyan téma, akkor örülnék, ha nekem is elküldenék a kérdéseiket."
A Szövetségben Nyíregyházáért frakció Facebook oldalán megtaláltuk a kérdéseket, melyeket szeptember 21-én juttattak el a részvénytársasághoz. Azt írják:
"A mai napon az alábbi kérdésekkel fordultunk a Magyar Közút Nonprofit Zrt. országos és megyei vezetéséhez a Tiszavasvári úti felüljáró ügyében:
- 1. Mikor történt utoljára forgalomszámlalás a Tiszavasvári úti felüljárón? Az utolsó két forgalomszámlálás milyen forgalomsűrűsségi adatokat mutatott?
- 2. Történt-e teherbírásmérés a felüljáró szerkezetén, ha igen, milyen eredménnyel?
- 3. Történt-e a hídszerkezeten statikai vizsgálat? Ha igen, milyen eredménnyel?
- 4. Vizsgálták-e a meglévő pályaszerkezeti rétegrendet feltárással, laboratóriumi vizsgálatokkal?
- 5. Megtörtént-e már a pályaszerkezeti tervezés (a közút kezelőjével és útüzemeltetőjével egyeztetve)?
- 6. Készült-e útvízelvezetés terv (a közút kezelőjével és útüzemeltetőjével, valamint a helyi önkormányzattal egyeztetve)?
- 7. Történt-e geodéziai felmérés, az alapponthálózat átépítése, megerősítése érdekében?
- 8. Megtörténtek-e a közműegyeztetések elvégzése, és azok dokumentálása, valamint a beruházáshoz az egyéb engedélyek, nyilatkozatok, hozzájárulások beszerzése?
- 9. Megtörtént-e már a bírálati engedélyezési tervek elkészítése?
- 10. Van-e szükség egyéb szakági tervek elkészítésére és jóváhagyatására?
- 11. Milyen tulajdonosi hozzájárulások beszerzésére van szükség a beruházásokhoz? Hány darab ilyen hozzájárulásra van szükség, és ezek rendelkezésre állnak-e már?
- 12. Van-e szükség a beruházáshoz kisajátítási eljárásokra?
- 13. A kiviteli szintű tervek készítése (az engedélyezési, jóváhagyatási folyamat során felmerülő esetleges tervváltoztatási igények átvezetése), szükség esetén az összes jogerős és végrehajtható engedély és hozzájárulás megszerzése folyamatban van-e már?
- 14. Az ideiglenes és a végleges forgalomtechnikai terveknek a forgalomtechnikai üzemeltetővel és kezelővel történő egyeztetése, jóváhagyatása milyen fázisban van?
- 15. Terveznek-e a beruházással kapcsolatosan lakossági fórumot? Ha igen, mikorra és hová?
- 16. A forgalmi és a baleseti adatok alapján érvényesíthetők-e a korábban elmaradt és szükséges közlekedésbiztonsági beavatkozások, amelynek keretében új kerékpársávok létesíthetőek? Az új kerékpársávok milyen szélességűre tervezhetőek?
- 17. Az építési-engedély köteles munkák esetén az építési/létesítési engedélyek beszerzése megtörtént-e már?
- 18. Megtörtént-e már a jóváhagyott és engedéllyel rendelkező tervek alapján a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás megindításához szükséges ajánlatkérési dokumentáció műszaki köteteinek az összeállítása? A feltételes közbeszerzési éljárási folyamatot terveznek-e?
- 19. Megtörtént-e a tervek, műszaki leírások, méret és mennyiségszámítások, tételmagyarázatok, árazatlan költségvetési kiírások elkészítése?
- 20. Megtörtént-e a mérnöki ár meghatározása, a költségvetési kiírás beárazása?
- 21. A tulajdonosi, kezelői és üzemeltetői határokat tartalmazó terv elkészítése milyen fázisban van?
- 22. A megkezdődő beruházás esetén milyen forgalomszervezési elvek mentén kívánják biztosítani a területen az átközlekedést, különös tekintettel a nagyforgalmú vasúti hálózat miatt felmerülő nehézségre? Valamint tervezik-e a 7/24-es munkavégzést?
- 23. Tervezik-e az M3-as autópálya 338-as főút és 403-as főút közötti szakaszának időszaki díjmentessé tételét a felújítás időszakára a Tiszavasvári út tehermentesítése érdekében?"
Arra vonatkozóan nem közöltek információt, érkezett-e már reagálás a megkeresésre.