Nyíregyháza a legjobb! - nem akárki mondja

Szabolcsihír

2021.02.18. 19:05

Nyíregyháza a legjobb! - nem akárki mondja
Fotók: Szarka Lajos

Személyesen hozták el a legújabb díjat a városba.

Hirdetés

Hirdetés

Nyíregyháza nyerte 2020-ban az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat, amit február 17-én Balogh Máté András az Art is Business - KortársPRos ügyvezető tulajdonosa és Bódis Gábor a Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus és Marketing Intézetének adjunktusa, a Hungary NEXT ország-márka műhely vezetője személyesen hozott el Nyíregyházára, és adott át dr. Kovács Ferenc polgármesternek - közölte a városházi sajtószolgálat február 18-án. Az eseményen jelen volt dr. Ulrich Attila alpolgármester és Furkóné Szabó Marianna a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Az Art is Business Díjat második alkalommal adta át a művészeti és forprofit világ együttműködéseivel foglalkozó Art is Business Magazin.

A díj abból a célból jött létre, hogy elismerje azon vállalatokat és magánszemélyeket, akik példaértékű módon működtek együtt az adott évben a kulturális világgal.

A nagyvállalati, kis- és középvállalkozás, forprofit és kulturális mecénás kategóriák mellé 2020-ban „csatlakozott” a kulturális turizmus tárgyköre. Az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat elsőként Nyíregyháza érdemelte ki. A hivatalos indoklás szerint:

Az ország hetedik legnagyobb városa vendégforgalmát tekintve az egyik legdinamikusabban fejlődő megyeszékhellyé nőtte ki magát. A most elnyert elismerést az elmúlt évek többmilliárdos turisztikai fejlesztései mellett azzal érdemelte ki, hogy kulturális és szabadidős attrakciói igen nagy népszerűségnek örvendtek a pandémiát megelőző időszakban.”

A díjátadáson Kovács Ferenc úgy nyilatkozott:

„Ez egy nagyon pozitív elismerés, és azt gondolom, hogy megérdemelten került a díj Nyíregyházára, hiszen tudatosan törekszünk arra, hogy turizmuson belül a kultúra kiemelt szerepet kapjon. Említhetném a kulturális negyedet, a szabadtéri színpad fejlesztést, a Kállay kúriát, a Szindbádot, de kezdődik a Jósa András Múzeum fejlesztése is. Az elmúlt tíz évben nagyon sok minden történt ezen a területen, s ez egy olyan összehangolt, egymásra épülő és egymást erősítő program, melynek az a célja, hogy akik ellátogatnak hozzánk akár Magyarországról, akár külföldről, jól érezzék magukat. Ismerjék meg a kultúránkat, a hagyományainkat, a térségünk kulturális értékeit a gasztronómiától a képzőművészetig.”

Bódis Gábor elmondta: „A felmérés és összehasonlító elemzés egy két hónapig tartó munka volt. A 10 ezer főnél nagyobb lakosságszámmal rendelkező települések közül (141) – egy statisztikai módszertani elemzés segítségével választottuk ki a komplex kulturális szolgálatatást nyújtó városokat. A végül versenyben maradt húsz város kulturális és turisztikai életét egy nagyon szigorú pontozási rendszer keretében hasonlítottuk össze. "

Többek között vizsgálták az utóbbi tíz esztendő fejlesztéseit, beruházásait, a rendezvények és a nemzetközi díjak számát, az attrakciók számát és látogatottságát, a vendégéjszaka számokat, de a város megközelíthetőségét, vagy az online térben való aktivitást is.

Az utóbbi tíz év fejlődési ívét szemlélve a turisztikai beruházásokat, a város „láthatóságát”, a TDM stratégiáját, és mindezeknek a városi kommunikációját tekintve Nyíregyháza lett a legjobb - mondta a szakember.

Így az önök városa érdemelte ki az Art is Business Kulturális Turizmus Díjat, és nagy öröm számunkra, hogy ezt most el is hozhattuk ide” - tette hozzá Balogh Máté, aki kiemelte: „amikor 2019-ben elindítottuk Art is Business Magazint, az volt a célunk, hogy „beszéljünk arról”, milyen együttműködési lehetőségek vannak a forprofit cégek és a művészeti világ között. Az első díjátadónkat azért is szerveztük, hogy azokat a szereplőket, akik ma ezt tényleg példamutatóan művelik, megmutassuk. Így jöttek létre a nagyvállalati, és kkv díjak, a kulturális és forprofit mecénás díjak, majd 2020-ban kulturális turizmus díj.”

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Leader3