Eredményes lehet-e a sikerdíjas keresőoptimalizálás?

Azok a weboldal-tulajdonosok, akik ismerik az online marketing jelentőségét, tisztában vannak vele, hogy a keresőoptimalizálás fontossága óriási, amennyiben az organikus forgalomból származó bevételnövelés a cél.
A hazánkban is legismertebb, legnagyobb keresőmotor, a Google keresési találati listájának élén szereplő weboldalak kiemelten profitálnak a megjelenésekből. Ehhez azonban komoly és kitartó háttérmunkára, keresőoptimalizálásra van szükség, amely erre specializálódott marketingszakértők segítségével valósítható meg a leghatékonyabban.
Mi a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás vagy SEO a marketingstratégián alapuló szerteágazó tevékenység, amelynek célja, hogy a keresőmotorok találati oldalán minél előrébb juttassa a webhelyeket. A piacon kétféle konstrukció érhető el, a havidíjas és a sikerdíjas keresőoptimalizálás, amelyeknek megvan a maguk létjogosultsága.
A keresőoptimalizálás a weboldal keresőmotorok általi láthatóságát jelenti. Olyan legális technika, amelynek révén jobb rangsorolás érhető el. A megfelelően kivitelezett SEO eredményeképp növekszik a weboldal látogatottsága, és a konverziók által nagyobb árbevételt, profitot realizálhat a tulajdonos.
A SEO mely területén lehet sikerdíjról beszélni?
Az ügyfelek részére csábító alternatíva, hiszen kicsi a kockázat, csak abban az esetben kell fizetni az ügynökség, a SEO szakember részére, ha a projekt sikerrel zárul, vagyis az előzetes megállapodásnak megfelelő helyezést ér el az érintett weboldal a keresők találati listáján.
A SEO egyes területein nem egyformán alkalmazható, hiszen például a technikai SEO önmagában nem garancia a sikerre, de szükséges alapfeltétele a keresőoptimalizálásnak.
A tartalmi SEO esetében van létjogosultsága a sikerdíjnak, hiszen egy megírt és publikált tartalom eredménye mérhető. A linképítés tekintetében a sikerdíjas konstrukció nagy veszélyeket hordoz magában, ugyanis a mennyiség nem jelent minőséget a külső hivatkozásokra vonatkozóan. Az ún. linkfarmok látogatottsága nemcsak értéktelen, de a Google-büntetést is kockáztat.
Havidíjas SEO-val nagyobb eredmények
A fentiek miatt a SEO szakemberek ritkán vállalnak sikerdíjas megbízásokat, inkább havidíjas konstrukcióban dolgoznak. Cégvezetőként Neked is érdeked, hogy a keresőoptimalizálással megbízott szabadúszó vagy ügynökség sikert könyvelhessen el és az együttműködés gördülékeny, kommunikatív, eredményes legyen.
Nem mindegy, hogy az eredményt milyen módszerekkel éri el a szakember, illetve milyen kulcsszavakra érkezik a látogató a weboldalra. A SEO sikeressége számtalan tényező függvénye, de a Google egyik vezetőjének stratégiája szerint a magas minőségű, releváns tartalom és a linkek kiépítése a két legfontosabb rangsorolási tényező, így elsősorban ezekre kell helyezni a hangsúlyt.
Az online marketingnek, így a SEO-nak is kőkemény stratégián, reális elvárásokon kell alapulnia, amelyben az ügyfél és az ügynökség kooperációja elengedhetetlen.



