Helyben járó
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Gazdaság
Közélet
Programok
Bűn
Sport
Életmód
Hirdetés
Hirdetés

Stresszfaktor a rossz út és a szabálytalan sofőr is

| 2023. 09. 19 | 09:54:00
A közlekedők többségét a türelmetlen, agresszív vezetőtársak bosszantják.
Stresszfaktor a rossz út és a szabálytalan sofőr is
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A magyarországi utakon közlekedők többségét, 59 százalékát leginkább a türelmetlen, agresszív vezetőtársak bosszantják, 58 százalékuk a szabálytalan sofőröket, 37 százalékuk pedig a rossz utakat jelölte meg stresszfaktorként, a felmérés szerint ezekhez hasonlóan a dugók, valamint a mikromobilitási eszközök is sokszor okoznak kellemetlenséget; a válaszadók többsége a stressz elkerülésére alkalmazott módszerek között az agresszív autósoktól való távolságtartást, vagy például a zenehallgatást említette – közölte a Jövő Mobilitása Szövetség. A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a szövetség elnökét, aki elmondta:

az otthoni munkavégzésből egyre többen térnek vissza az irodákba, ami jelentős forgalmat generál a közlekedésben is a 3-4 évvel ezelőtti helyzethez képest.

Hozzátette: a felmérés szerint sokan stresszfaktorként jelölték meg az utakon jelenlévő kerékpárokat, miközben a mobilitási változások részeként a közelmúltban további új közlekedési eszközök jelentek meg: az elektromos kerékpár, a segway és az elektromos roller. Ezek a járművek már napi szinten részt vesznek a forgalomban, azonban gyakran rendezetlen körülmények között jelennek meg a közutakon.

A Magyar Autóklub (MAK), az ORFK-OBB és a Jövő Mobilitása Szövetség szakmai konferenciáján Hatala József, a MAK elnöke elmondta, az autóklubnak is van teendője a stresszmentes közlekedés kialakításában: ide tartozik a közlekedők edukálása, hiszen nem csak a szabályok ismerete fontos, tisztelni kell a másikat és fejleszteni kell a közlekedési kultúrát. Hozzátette, a MAK a közlekedésbiztonsági kampányok mellett a segélyszolgálati tevékenységet például már a kerékpárosokra is kiterjesztette.

A McKinsey nagyvárosi közlekedésről készített kutatása szerint a legtöbben továbbra is autóval vágnak neki útjuknak: 45 százalék elsősorban magángépkocsival, 23 százalék közösségi közlekedéssel, 16 százalék mikromobilitási eszközzel, 14 százalék pedig gyalogosan jut el a célállomásához. A korábbi adatok szerint a magyar lakosság 16 százaléka kerékpározik hétköznapokon, és ehhez jelenleg négyezer önálló kerékpárút áll rendelkezésre.

Az adatokból kiderül az is, hogy Magyarországon is elsősorban rövidebb utakon használják a mikromobilitást: az elektromos rolleresek 60 százaléka, a biciklisek 50 százaléka kevesebb mint öt kilométert tesz meg egy út alkalmával; miközben az e-rollereket érintő balesetek aránya háromszorosa a kerékpárosokénak.

A Jövő Mobilitása Szövetség elemzése szerint tovább javulhatna a közlekedés, ha a lakossági parkolási zónákban a carsharing autók is parkolhatnának. Hozzátették, a nagyvállalatok után a kis- és középvállalkozások is egyre több elektromos autót használnak, sok cégnél már zajlik az autóflotta elektrifikációja, egyre többen használnak megosztott és mikromobilitási eszközöket, vagy éppen vouchert adnak a munkavállalóknak az autómegosztó szolgáltatásokhoz.

Kapcsolódó hírek
Lejtmenetben a születések száma
Lejtmenetben a születések száma
Lehangoló statisztika. Egy év alatt 24 százalékkal esett vissza a házasodási kedv.
Nem kímélte a madárinfluenza az átvonuló darvakat
Nem kímélte a madárinfluenza az átvonuló darvakat
Ez a madár nagyon érzékeny a fertőzésre.
Meghalt Vajda Mihály
Meghalt Vajda Mihály
Tanszékvezető egyetemi tanár volt Debrecenben.
Ferenc pápa tüdőgyulladással küzd
Ferenc pápa tüdőgyulladással küzd
Gyengélkedik az egyházfő, levelét munkatársa olvasta fel
Kétnapos sztrájkra készülnek a Volánbusz munkavállalói
Kétnapos sztrájkra készülnek a Volánbusz munkavállalói
A Volánbusz Zrt. azonban indokolatlannak tartja a szakszervezet által meghirdetett munkabeszüntetést.
Tömegkarambol az M3-as autópályán
Tömegkarambol az M3-as autópályán
Nyolc jármű ütközött.
Hirdetés
Hirdetés