Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szinte semmit sem fejlődtek a magyar diákok...

| 2017. 05. 02. | 10:32:00
Nincsenek csillogó eredmények szövegértésből.
Szinte semmit sem fejlődtek a magyar diákok...
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Minimálisan pozitív irányba változott a diákok szövegértése az országos kompetenciamérés eredményei szerint, ugyanakkor tendenciaszerű változás nem tapasztalható – erről az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese beszélt az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában. Brassói Sándor azt mondta: változásról igazán akkor lehet majd beszélni, ha a jövő évi felmérések is hasonló eredményt mutatnak. 
Ismertette:

2001 óta három évfolyamon (hatodik, nyolcadik, tizedik) évfolyamonként mintegy 86 ezer diák tölti ki a felmérést, amellyel az olvasott szöveg értését és a matematikai eszköztudás alapkompetenciáit mérik. 

A tapasztalatok szerint a humán területen a hatodik osztálytól a nyolcadik osztályig, illetve a nyolcadig osztálytól a tizedikig azonos mértékben nő a szövegértés kompetenciája, ugyanakkor a matematikai területen a nyolcadik osztály és a tizedik között kisebb mértékű a növekedés, mint a hatodik és a nyolcadik között. Ez értékelése szerint a szakmának is visszajelzést jelent. 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés