Hirdetés

A magyarok a nap tizedét a YouTube-on töltik

MTI | 2025. 12. 22. | 14:16:44
Szinte minden második válaszadó napi szinten használja ezt az online felületet információszerzésre, zenehallgatásra is.
A magyarok a nap tizedét a YouTube-on töltik
Több mint két és fél óra. Naponta (Fotó: Illusztráció/pixabay)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A magyarok egy átlagos napnak több mint az egytizedét videók nézegetésével töltik – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság YouTube-kutatásából. A felmérés arra is rávilágít, hogy a férfiak gyakrabban kattintanak online mozgóképekre a munkahelyükön vagy az edzőteremben, mint a nők, akik inkább a házimunkák végzése közben, háttértevékenységként indítanak el interneten elérhető tartalmakat. A magyar lakosság mintegy 90 százaléka hetente, majdnem a fele pedig naponta néz videókat, elősorban okostelefonon – közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága december 22-én.

A felmérés alapján átlagosan a nap bő egytizedét – több mint két és fél órát – töltjük a neten elérhető mozgóképes tartalmak fogyasztásával kikapcsolódás gyanánt, vagy azért, hogy kitöltsük a várakozás és az utazás amúgy "haszontalan" idejét.

Gyakorinak nevezték, hogy egy-egy technikai probléma – például a számítógépes beállítások – megoldásához keresünk videókat, ezt sokan ugyanis hatékonyabbnak tartják egy szakértő megkérdezésénél.

Mint írták, a videómegosztók közül a YouTube dominanciája tapasztalható az ismertség, a kedveltség és a használat tekintetében egyaránt. Szinte minden második válaszadó napi szinten használja ezt az online felületet információszerzésre, zenehallgatásra is – tették hozzá. A legnagyobb videómegosztó platformon elérhető, általában 5-20 perc hosszúságú videók a napi átlagosan több mint két és fél órás online videónézésből majdnem két órát tesznek ki.

A tipikus YouTube-felhasználó 30-39 éves, érettségizett férfi, aki valamelyik nagyobb vidéki városban él.

Ez a videómegosztó mára megkerülhetetlenné vált, mivel minden médium és tartalomgyártó igyekszik jelen lenni rajta: a válaszadók több mint kétharmada szerint ez egy presztízzsel bíró, megbízható, egyszerű és szerethető csatorna, amelyen a család minden tagja megtalálja a neki megfelelő tartalmat – hangsúlyozták. A kutatás során a résztvevők egy játékos feladat keretében személyiséget és életkort rendeltek az egyes videóplatformokhoz: a YouTube-ot egy negyven év körüli, tehetős személyként írták le, akihez a többiek igazodnak.

A TikTok ezzel szemben egy izgága kamaszként jelent meg, akinek izgalmas jövőt jósoltak – fűzték hozzá, azzal együtt, hogy ez segített feltárni a hozzájuk kapcsolódó érzelmi viszonyulást, ami mélyebb szinten befolyásolja a használati szokásokat.

Az, hogy a különböző korosztályok eltérő módon viszonyulnak a videómegosztó platformokhoz, nemcsak a preferenciában, hanem a tartalomfogyasztás módjában és céljában is megmutatkozott.

A kutatásban a gyermekek médiahasználati szokásairól a szülők számoltak be: kiderült, hogy a gyerekek leggyakrabban a Videán és a YouTube-on néznek rajzfilmeket, sokszor a szüleikkel együtt, így a videofilm-nézés több közös időtöltésnél, hiszen a kulturális minták továbbadására is alkalmat teremt.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Hogyan válassz laptopot?
Hogyan válassz laptopot?
Útmutató a megfelelő mérethez.
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
A tavalyi 15. helyről a nyolcadikra rukkolt előre az Instagram.
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
A közszolgálatban, a felsőoktatásban és az állami tulajdonú cégeknél kötelező AI-kurzust vezetnek majd be.
Online hősök a gyerekek védelmében
Online hősök a gyerekek védelmében
Országos kampány indul a fiatalok tudatos internethasználatáért.
Milyen töltőt válassz?
Milyen töltőt válassz?
Segítünk, ha elveszett vagy hibás a laptoptöltőd.
WordPress biztonság
WordPress biztonság
Hogyan védd meg a weboldalad a támadásoktól?
Megérkezett az iPhone 17-széria
Megérkezett az iPhone 17-széria
Mutatjuk, mennyibe kerülnek az új modellek.
Digitális befektetés: Megtérül-e a webes láthatóság?
Digitális befektetés: Megtérül-e a webes láthatóság?
A mai vállalkozói környezetben nem elég, ha egy cég csupán létezik – látszania is kell.