Ez az autómárka fogyott a legjobban Magyarországon

Augusztusban 15 618 új személyautót és 2653 új kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba, vagyis jelentősen, 21 és 51 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezések száma tavaly augusztussal összevetve – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
A Datahouse adatai alapján a kivonások után a személyautók piaca 20 százalékkal, a kishaszongépjárműveké 39 százalékkal bővült. A kivonás utáni kumulált darabszám az előbbieknél 84 405, utóbbiaknál 14 858. Az elektromos autók növekedése ugyanakkor csupán 16 százalék volt 124 járművel, a 67 forgalomba helyezett plug-in hibrid autó pedig 12 százalékos visszaesést jelent 2018-hoz képest. Az MGE a magas áraknak tulajdonítja, hogy a fejlődő töltőhálózat ellenére megtorpant a bővülési ütemük.
Nagyon fogynak a SUV-ok
Augusztusban a legtöbb autót a Suzuki adta el (4441), a márka piaci részesedése ezzel 28,4 százalék volt olvasható a Portfolio.hu-n. A lista második helyén a Toyota állt (1231) eladott új személyautóval és 7,9 százalékot megközelítő piaci részesedéssel, őket követte a Volkswagen (1207), a Ford (1173)és az Opel (1143). A legnépszerűbb kategória a globális trendeknek megfelelően nálunk is az SUV (közkeletű nevén utcai terepjáró), több mint minden harmadik autó (37 százalék) SUV volt az eladót új autók között az év első nyolc hónapjában.









































