A BMW vezére óvatosan derűlátó

MTI

2020.08.05. 13:55

A BMW vezére óvatosan derűlátó
Június vége óta a BMW összes gyára a megszokott munkarendben dolgozik világszerte.

Kínában a vártnál jobban alakultak az értékesítések.

Hirdetés

Hirdetés

Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, 11 éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé a cég honlapján augusztus 5-én publikált beszámoló alapján. 

A BMW AG az április-júniusi negyedévben 22 százalékkal kevesebb bevételre (19,973 milliárd euró) tett szert az előző év hasonló időszakához képest. A csoportnál a bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 8 százalékról 1,5 százalékos veszteségtermelésbe fordult. A naptári év első hat hónapjában a BMW AG értékesítési árbevétele 10,3 százalékkal csökkent a 2019-es adathoz képest. Az idei második negyedévben 485 ezer személygépkocsit szállított le megrendelőinek a BMW konszern összes márkájából, a BMW, MINI és Rolls-Royce márkákból, 25,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 650 ezernél. 

A konszern vezérigazgatója, Oliver Zipse „óvatos optimizmusának” adott hangot az év második felében elérhető eredménnyel kapcsolatban: „azonnali reakciónkkal és stratégiánk következetes végrehajtásával az év első felében korlátozni tudtuk a járvány káros következményeit” – mondta. Rámutatott, hogy a járvány által a világ többi részénél korábban érintett Kínában a második negyedévben már 17 százalékkal nőttek a BMW eladásai az egy évvel korábbihoz képest.

Nicolas Peter pénzügyi igazgató szerint miközben „Kínában a vártnál jobban alakultak az értékesítések”, már más fontos piacokon, az Egyesült Államokban és Európában is észlelhetők a javulás jelei. „Júliusban az eladások már meghaladták az egy évvel korábbit” – közölte. Hozzátette, számos beruházási terüket elhalasztották, illetve felülvizsgálat alá vették. 

autóBMW

Hirdetés

Szóljon hozzá!