Ford Kuga PHEV – üdvözlet Valenciából
A Ford spanyolországi gyára 1976 óta ontja magából a Fordokat. Sokáig csak a Fiesta készült a Portugáliával szomszédos országban, de mára ez az üzem meglehetősen fontos szerepet tölt be a kék ovál európai gyárai között. Ezt nem csak a gyártási darabszámok mutatják, hanem az is, hogy a Ford az üzem fennállása óta 1 milliárd eurót ruházott be Valenciában.
Ez az üzemegység azért került mostanság reflektorfénybe, mert az új Kuga gyártásának a beindításához 24 millió euróból hoztak létre benne egy akkumulátor-részleget.
Itt készülnek a Kuga tölthető hibridjének és a később érkező hibridnek a lítium-ion akkumulátorai. Az áramtárolók persze más hibridekben és tölthető hibridekben is szerepet kapnak majd, ugyanis a Ford nagyon rákapcsolt a zöld hajtásmódokra: 2020-ban 14 darab – kisebb-nagyobb mértékben – elektromos hajtással rendelkező autót dob piacra.
A 2,5 literes, takarékosra hangolt Atkinson ciklusú benzinmotor és a hibrid rendszer ”házassága”, 225 lóerős összteljesítményt produkál. Ez a technika és a lítium-ion akkumulátor párosa biztosítja a gyárilag 64 kilométeres, a gyakorlatban inkább 50-55 kilométeres elektromos hatótávot. Ennek segítségével lehet elérni a 2,3 literes gyári fogyasztást.
Ez az autó akkor lehet igazán jó vétel, ha a tulajdonos tudja otthon tölteni. A legoptimálisabb persze az, ha a munkahelyén is, így a napi ingázását meg tudja oldani teljesen elektromos hajtással, nulla szennyezőanyag kibocsátással. Ezzel nem csak a környezet kíméli, hanem saját pénztárcáját is, mert ritkán kell tankolnia.
A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy 100 kilométeres távon, lemerített akkumulátorral, a visszatöltést kihasználva, városban 5 liter körüli fogyasztással lehet számolni.
Érdekes volt a nyugat-európai vásárlók reakciója a Kuga PHEV modellre, mert a tölthető-hibrid gyorsan az eladási listák élén kötött ki. Ez számokban annyit jelent, hogy az Európában, a második negyedévben eladott Kugáknak az 51,1 százaléka (13080 db), zöld hajtásmóddal került a vásárlókhoz.
A hazai statisztikákról még nem tudunk beszámolni, de az biztos, hogy a Fiestát és a Focus-t követően, ez a Ford harmadik legkedveltebb modellje. Ezért nem véletlen, hogy ekkora fókusz került az új generáció kifejlesztésére.
Ezzel a típussal a Ford egész pályás letámadást indított a vevők felé, mert a megszokott benzines, dízel változatok mellett piacra dobta tölthető-hibrid kivitelben is. Az év vége felé pedig érkezik az öntöltő-hibrid, a 2,5 literes benzin motorral szerelve, így válik teljessé a Kuga választéka.
Benedek Attila – Galambos Dániel