Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Magyar találmány segíti az ingatlanvásárlókat

| 2017. 03. 14. | 11:05:00
Kiszűrnek egy idegesítő tényezőt.
Magyar találmány segíti az ingatlanvásárlókat
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az ingatlan.com friss kutatása szerint a lakásvásárlást tervezők 45 százalékának jelent gondot az, hogy ugyanaz a lakás többször is szerepelhet a kínálatban.

– Az új megoldás révén az érdeklődők az adott lakáshoz tartozó összes hirdetést csoportosítva láthatják. Ehhez bejelentkezett állapotban kell elindítani a keresést, és a Minden 1X nézetet kell használni

– mondta Szabó Laura, az ingatlan.com termékfejlesztési vezetője. A szóban forgó listát egy kétlépcsős rendszer generálja: egy intelligens, automatizált szoftver tesz javaslatot a csoportosításra, de a hirdetéseket külön-külön manuálisan is ellenőrzik. A csoportosításban ráadásul (közösségi alapon) segítséget nyújt a honlapot felkereső havonta több mint 2,3 millió látogató is.

Az ingatlan.com-on a hirdetések 75 százaléka egyedi, azaz nem duplikált, ami nemzetközi szinten is nagyon jó aránynak számít. 

Nemzetközi siker

A duplikációkat kiszűrő megoldást az ingatlan.com március elején egy nemzetközi szakmai konferencián mutatta be Bangkokban, a fejlesztés iránt pedig nagy volt az érdeklődés főként ázsiai cégek részéről.

– A duplikált ingatlanhirdetések ugyanis Magyarország mellett a kelet-európai, dél-amerikai és ázsiai országokban is komoly problémát jelentenek. Az angolszász országokban a duplikáció nem jelent gondot, mivel a vevőt és az eladót a legtöbb esetben kizárólagosan képviseli egy-egy ingatlanügynök, ezért ők az ingatlanok hirdetéseit sem duplikálják zavaró mértékben – fűzte hozzá Szabó Laura. A jelentős külföldi érdeklődés miatt elképzelhető, hogy az ingatlan.com a jövőben ezzel a szolgáltatással a nemzetközi porondra is kilép.

Lakáspiaci hatás és a jövő

Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője szerint a fejlesztés eredményeként rövidebb és áttekinthetőbb találati listákkal találkozhatnak a vevők, ez pedig gyorsabbá teheti a vásárlást. – Akár napokkal, hetekkel lerövidülhet a lakásvásárlási folyamat, ez pedig az adásvételek számának növekedésében is megmutatkozhat – tette hozzá a szakember. 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés