Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az irodabérlés gyakorlatias és költséghatékony tippjei

| 2022. 10. 12. | 14:53:00
XXX
Az irodabérlés gyakorlatias és költséghatékony tippjei
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Irodabérlés vagy más alternatíva? Mi lehet döntő fontosságú ebben a kérdésben, ha egy vállalkozás hatékony és eredményes működéséért felelve miénk a felelősség és a döntés súlya?

A cikkben ennek fogunk utánajárni. Meg fogjuk nézni egyesével azokat a kiemelt szempontokat, amelyeket célszerű alaposan átgondolni, amikor az irodabérlés lehetőségeinek a feltérképezése a cél.

Egyáltalán mikor van szüksége egy cégnek az irodabérlésre?

Leginkább akkor, amikor a személyes jelenlét kulcsfontosságú tényezője a cég prosperálásának. Erre nincs igazából egyetemes válasz. Céges szinten kell azt felmérni, hogy irodabérléssel vagy irodabérlés nélkül járhatunk-e jobban.

Például az olyan rendszerek, mint a MiniCRM, marketing automatizálás és folyamat optimalizálás szempontjából már elképesztően sok mindent képesek kiváltani. Ezt felismerve sok cégnél mindenki home office-ban dolgozik.

Ugyanakkor a Covid-19 időszak is bebizonyította, hogy legalább a hibrid munkavégzés kialakítására mindenképp szükség lehet. Tehát a cégek többségénél még mindig az irodabérlés lehet a kézenfekvő megoldás.

Az irodabérlés néhány racionális szempontja

Józan paraszti ésszel nem nehéz azt belátni, hogy a helyigény felmérése kulcsfontosságú. Hiszen el kell férnie a komplett csapatnak. Lehetőleg úgy, hogy mégsem maradnak kihasználatlan terek, indokolatlanul növelve a rezsiköltségeket.

Természetesen a lokáció is lényeges tényező. Egyrészt a bejárás, másrészt a presztízs szempontjából. Amennyiben ügyfeleket is rendszeresen fogadunk, akkor az irodát körülvevő miliő sokat adhat, vagy akár vehet el a megítélés kapcsán.

A parkolás, a tömegközlekedés, a zajszint, illetve a catering egyaránt lényeges szempontként lehetnek jelen a döntésnél. Ezeket együttesen célszerű vizsgálni akkor, amikor a szóba jöhető irodabérlési lehetőségek között mérlegelünk.

Néhány további tipp a minél tudatosabb irodabérlés jegyében

Irodabérlésnél bizony a részleteken is elképesztően sok minden múlhat. Például nem mindegy, hogy egy modern, berendezett irodát tudunk-e bérelni, vagy nekünk kell minden bútort, munkaeszközt és dekorelemet biztosítani.

A hely energiafelhasználása sem elhanyagolható manapság. Hiszen joggal várhatjuk el, hogy az aláírt bérleti szerződés lehetőleg ne vágjon bele irdatlan mértékben a szorgos munkával megtermelt profitba.

Manapság egyébként sok cégnél merül fel a coworking irodák bérlésének lehetősége. Persze arra is gondolni kell, hogy az anyagi előnyök mellett ez inkább hibrid munkavégzésnél, illetve maximum 5-10 fős létszámig tartható fenn.

Ha pedig saját ingatlan áll a cég birtokában, akkor szintén nem feltétlenül éri meg az irodabérlés. A lényeg, hogy a cikkben felsorolt szempontokat együttesen alapul véve javasolt döntésre jutni.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés