Hirdetés
Hirdetés

Amerikai showbiznisz – ezt tolják a Hungaroringen is

| 2023. 07. 22. | 16:12:00
Más már ez a Forma-1, minden tekintetben...
Amerikai showbiznisz – ezt tolják a Hungaroringen is
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az amerikai jogtulajdonosok miatti szemléletváltás, a szurkolók minél jobb kiszolgálásának javulása folyamatosan tetten érhető a Forma-1-ben, amelyben az egyre csökkenő európai futamszám miatt a Magyar Nagydíj értéke évről évre jobban nő. A Liberty Media 2017-es hatalomátvétele, és a szórakoztatóiparban élen járó amerikai szemléletmód egyre inkább teret hódít a száguldó cirkuszban. A tengerentúliak az első években inkább az online és televíziós közvetítéseket modernizálták, rengeteg adat, grafika megjelenítésével próbálva közelebb hozni az otthoni nézőkhöz a száguldó cirkuszt.

A versenyhétvégék helyszínein az ottani nézők minél jobb kiszolgálására tett erőfeszítéseket a koronavírus-járvány némileg ugyan megakasztotta és elhalasztotta - sok zárt kapus, vagy minimális nézőszámmal és kiszolgálószemélyzettel lebonyolított futam volt -, de mostanra a Magyar Nagydíjon is érezhetően helyre állt a megszokott rend.

Amellett, hogy a paddockban még a tavalyi futammal összehasonlítva is jóval többen vannak, a Forma-1 vezetése mindent megtesz azért, hogy ne csak a kiemelt vendégek "kapjanak" a pilótákból: ennek érdekében a második számú szurkolói zóna előtt egy színpadot építettek, amelyen minden csapat minden versenyzője felbukkan pénteken vagy szombaton, és egy kötetlen, öt-tíz perces beszélgetésen vesz részt, ami után a legszerencsésebb szurkolók aláírást is begyűjthetnek kedvenceiktől.

Szombaton egyébként a többi között a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari, tehát a három legnagyobb szurkolótáborral rendelkező istálló versenyzőinek volt jelenése a pódiumon, ahol Charles Leclerc (Ferrari) például külön köszönetet mondott a rajongóknak azért, hogy a mostani gyengébb idényben is kitartanak a maranellói csapat mellett. Lewis Hamiltonról és George Russellről (Mercedes) pedig az is kiderült, hogy utóbbi szinte mindig énekel, előbbi pedig - legalábbis csapattársa vicces megjegyzése szerint - mindig képes elsírni magát.

"Manapság már nem építenek ilyen karakterisztikájú versenypályákat, mint a Hungaroring, így nagyon boldog vagyok, hogy ez, illetve az egyéb tradicionális európai helyszínek közül néhány még a versenynaptár része"

- fogalmazott a nyolc mogyoródi elsőségével rekorder, hétszeres világbajnok Hamilton. A pilóták - még a fiatalok is - egyébként láthatóan nagyon rutinosan kezelik a nyilvános szereplést, ugyanis - bár a paddockban, még ha egy-két ilyen kérésnek eleget is tesznek, a legtöbben láthatóan nem különösebben szeretik, ha a szurkolók közös kép elkészítésével vagy aláírások begyűjtésével zargatják őket -, a színpadon mindegyikük egycsapásra mosolygóssá és közvetlenné válik.

És hogy mennyire a kirakatban lévő versenyzők körül forog minden, arra remek példa, hogy míg a gyengébb csapatokban szereplőket is szurkolók és fotósok hada követi szinte mindenhova, Adrian Newey, a Red Bull vezető mérnöke - akinek az osztrák istálló hat, a McLaren két, a Williams pedig négy egyéni világbajnoki címet köszönhet - egyedül, senkitől sem zavartatva sétálgat a paddockban.

A hungaroringi futam jelentősége egyébként a folyamatosan csökkenő európai versenyszám miatt évről évre nagyobb: idén a 22 futamból nyolc (plusz ha a bakuit is Európához számítják, akkor kilenc), jövőre a 24-ből kilenc (plusz az azeri) viadal lesz a földrészen, de a szakértők szerint ez a szám a következő három-négy idényben még tovább csökkenhet. A közép-kelet-európai régióban ugyanakkor a magyarországi az egyetlen futam, így a sportág itteni szerelmesei évről-évre egyre nagyobb számban váltanak belépőt Mogyoródra - idén is rengeteg cseh, lengyel, balkáni és balti rendszámú autót lehet látni a ring környékén.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Az újoncok bajnoka a brit Forma-4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője 90 pontos hátrányt dolgozott le a szezon során.
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Az október végi Zemplén Rallyn dől el a 2024-es abszolút magyar ralibajnoki cím.
Forma-1: gyík zavarta meg az edzést
Forma-1: gyík zavarta meg az edzést
Norris volt a leggyorsabb. +Videó
Jön a MotoGP Magyarországra, de nem a Nyíregyháza-Miskolc-Debrecen háromszögbe
Jön a MotoGP Magyarországra, de nem a Nyíregyháza-Miskolc-Debrecen háromszögbe
Így a nánási projekt papírjai alighanem végleg a kukába kerültek.
Alig maradt le a dobogóról a magyar hajós
Alig maradt le a dobogóról a magyar hajós
A legjobb tízben egyedül ő volt, aki tenger nélküli országból érkezett.
 MotoGP-pálya: 2023-ban több száz milliós veszteséget termelt az építésért felelős cég
MotoGP-pálya: 2023-ban több száz milliós veszteséget termelt az építésért felelős cég
Rengeteg pénzt költöttek el már a beruházásra. Jelenleg úgy tűnik, a Debreceni Egyetem hasznosíthatja a területet.
A McLaren aratta le a babérokat a Magyar Nagydíj időmérőjén
A McLaren aratta le a babérokat a Magyar Nagydíj időmérőjén
Norris és Piastri indulhat az első sorból.
Telt ház előtt emlékeznek meg Ayrton Sennáról a Hungaroringen
Telt ház előtt emlékeznek meg Ayrton Sennáról a Hungaroringen
A 39. Forma-1-es Magyar Nagydíjat pénteken, szombaton és vasárnap rendezik.
A hazai pálya előnye: a miskolci Német-Németh duó nyerte a Diósgyőr-ralit
A hazai pálya előnye: a miskolci Német-Németh duó nyerte a Diósgyőr-ralit
Német Gábor pályafutása során először nyert hazai ralibajnoki futamot abszolútban.
Visszatér a rali élmezőnye a Bükkbe
Visszatér a rali élmezőnye a Bükkbe
Négy év szünet után rendezik meg a Diósgyőr-ralit.
Hirdetés