Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Górcső alatt az ügyfélszolgálati pozíciók

szabolcsihir.hu | 2023. 11. 19. | 19:38:28
XXX
Górcső alatt az ügyfélszolgálati pozíciók
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az ügyfélszolgálati munkatársak rendkívül fontos szerepet töltenek be a vállalkozások életében. Megválaszolják a felmerülő kérdéseket, technikai támogatást nyújtanak, terelgetik a vásárlókat, lényegében tehát a szervezetek szócsövének is nevezhetjük őket.

Nem meglepő tehát az óriási kereslet

Ha megnézzük a különböző állásportálok kínálatát, akkor láthatjuk, hogy tele vannak ügyfélszolgálati pozíciókat hirdető állásajánlatokkal - például a https://kecskemetallas.hu/allasok/vevoszolgalat-ugyfelszolgalat oldal is -, amelyekre sajnos sokszor olyan pályázók is leadják a jelentkezésüket, akik egyáltalán nem állnák meg a helyüket a vevőszolgálaton.

Ezért is gondoltunk arra, hogy a mai cikkünkben felsoroljuk, milyen kvalitások is szükségesek ahhoz, hogy valaki helyt tudjon állni ezen a területen. Továbbá a cikk végén szót ejtünk még arról is, hogy mire lehet számítani az állásinterjún.

Vágjunk is bele!

Elsőként talán az erős kommunikációs képességet említenénk meg, mint alapkövetelményt. Ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy minden hozzánk forduló vevővel szót tudjunk érteni. 

De ez a készség önmagában még édeskevés egy ügyfélszolgálati pozíció betöltéséhez. Az ezen a területen történő munkavégzés során ugyanis mindennaposak a váratlan problémák és a bonyolult esetek, amelyektől semmiképpen szabad leblokkolnunk, hanem a leghatékonyabb megoldás megtalálására kell törekednünk.

Nem hagyhatjuk ki azonban a sorból a magas érzelmi intelligenciát sem. Az ügyfelek ugyanis nagy valószínűséggel nem egyforma habitussal fogják megosztani velünk a csalódottságukat, a felháborodásukat vagy a kétségbeesésüket. Ám ezt kellő empátiával és türelemmel megfelelően lehet kezelni. 

Végül pedig azzal zárnánk a sort, hogy pontosan ismernünk kell a munkáltatónk által forgalmazott termékeket vagy nyújtott szolgáltatásokat. Ennek hiányában ugyanis nem leszünk képesek arra, hogy megfelelő tájékoztatást adjunk az ügyfeleknek, és segítséget nyújtsunk számukra, ha elakadnak valahol.

Végül térjünk át az interjúra!

A problémamegoldó képesség ennél a munkakörnél lévő kiemelt szerepét tekintve biztosan számíthatunk az interjún olyan kérdésekre, amelyek ezt a készségünket firtatják. 

Megkérdezhetik például, hogy milyen eddigi tapasztalataink vannak a problémás ügyfeleket illetően. De az sem ritka, hogy összedobnak random szituációs gyakorlatokat, amelyeket ott helyben kell megoldani.

Abban az esetben, ha esetleg nem rendelkezünk kellő tapasztalattal, akkor sem kell megijednünk. Próbáljuk meg a beszélgetést inkább a tanulási vágyunkra és az elhivatottságunkra irányítani!

A fentebb említett dolgokon túl számítanunk kell még arra is, hogy az interjúztatók a kérdéseket a csapatmunkára hegyezik ki. Érdemes tehát erre az eshetőségre is alaposan felkészülni.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés