Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Új iskolai tantárgyat vezetnek be: ezer pedagógust képeznek ki

| 2016. 10. 27. | 14:17:00
Míg szinte mindenhol óriási népszerűségnek örvend, addig Magyarország évtizedek óta szenved.
Új iskolai tantárgyat vezetnek be: ezer pedagógust képeznek ki
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nyíregyházán tartott közös sajtótájékoztatót a Magyar Diáksport Szövetség és a Magyar Röplabda Szövetség, amelynek keretén belül egy Együttműködési Megállapodást is aláírt a két szervezet.

A hároméves megállapodás értelmében egyrészt ezer pedagógus képzése történik meg, másrészt az általános iskolai oktatásba akkreditálják a röplabdát. A cél, hogy a sportágat a legkisebbekkel is megismertessék, valamint biztosítsák az ehhez szükséges szakmai hátteret az általános iskolákban.

A közös munka során a Magyar Röplabda Szövetségnek arra teszünk javaslatot, hogy az 1-8. évfolyam számára - a labdarúgás, kézilabda és dzsúdó után - a röplabdára is alternatív kerettantervet dolgozzunk ki. Ez lehetőséget teremt a arra, hogy az iskolákban az öt testnevelésórából a három kötelező délelőtti óra mellett két délutáni óra erre a sportágra is kiváltható legyen

– mondta el Balogh Gábor, az Magyar Diáksport Szövetség elnöke.

Országszerte 1000 testnevelő tanárt készítünk fel arra, hogy megtanulják a röplabda alapjait. Elsősorban grassroots szellemiségben gondolkodunk, tehát a sportág játékos, szabadidős mivoltát igyekszünk hangsúlyozni a versenyzés helyett, hiszen a cél az, hogy a gyerekekkel megszerettessük ezt a mozgásformát

– tette hozzá.

A felosztás szerint az MRSZ a fővárosi és Pest megyei képzés költségeit, míg az MDSZ az ország többi területére eső részt állja. A rá eső részt a Magyar Diáksport Szövetség egy Európai Uniós program keretében tudja finanszírozni.

Ez egy olyan speciális sportág, amely minden korosztály számára űzhető az óvodától egészen az idősekig. Ráadásul terem és szabadtéri változata is van, gondolok itt elsősorban a strandröplabdára, valamint fogyatékkal élők számára is űzhető, hiszen az ülőröplabdázás is paralimpiai versenyszám. A mostani megállapodás azért is nagyon fontos a számunkra, mert a testnevelő a kulcs ahhoz, hogy megszerettesse a gyerekekkel a sportágat. Másrészt, idehaza szakemberhiányban szenved a röplabdázás, s a mostani képzésben részt vevő testnevelőkből jó eséllyel lehetnek a későbbiek folyamán röplabdaedzők is.

– nyilatkozta Ludvig Zsolt, az MRSZ főtitkára.

A képzés során az első és második osztályban a labdás ügyességfejlesztésre helyezik a hangsúlyt, a harmadik-negyedik évfolyamban az egymás elleni játék megtanulását sajátíthatják el a gyerekek, a felső tagozatban pedig már például négy-négy elleni játékrendszerre felkészítést fogják megkapni. A hetedik és nyolcadik évfolyamban már a valódi nagypályás röplabda jelenik meg a tantervben. És hogy az iskolákban a röplabdázáshoz szükséges eszközök is rendelkezésre álljanak, arról „A Sport Legyen a Tied” kampány során már eddig kiosztott 210 röplabdás egységcsomaggal gondoskodnak.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés