Nekünk, tanároknak nincs rosszabb, mint az üres iskola
Március 16. óta nincs tanítás a hazai iskolákban. Digitális oktatásra álltak át a pedagógusok. Habár sokan mondják, az online iskola egyfajta szabadságot is jelent a számukra, több kreativitásra ad lehetőséget, azért egyvalamiről nem szabad elfeledkezni. A tanárok ugyanis nem csak tanítani szeretnek.
[Beillesztett cikk: Hatalmas elismerést kapott a nyíregyházi pedagógus!]
Kecskemétiné Szilvási Zsuzsa fogalmazta meg a hiányt kollégái helyett is. A fiatal tanárnőről már többször írtunk, mert tanítványa javaslatára lett Aranyanyu, de tehetségére mások is felfuigyeltek, így nyert még egy sor további díjat. Ő így vall arról a kényszerhelyzetről, amelybe a koronavírus-járvány kényszerített bennünket.
"Tudod mi a legrosszabb ebben az egészben? Nekünk pedagógusoknak hiányoznak a gyerekek.
Lehet, hogy furcsa, de az, aki ma még a pályán van, az szereti a gyerekeket. Nemcsak a magáét, a tiédet is. Nemcsak tanítja, nevelgeti, de félti és szereti is. Igen, az is, akit utálsz és, akit a gyereked is utált míg suliba járt. Mert nem egyformán szeretünk, de hidd el szeretünk!
Nekünk, tanároknak nincs rosszabb, mint az üres iskola.
Minden nyáron mikor mosolyogva zárjuk a kaput az utolsó kis tökfej után, azzal a biztos reménnyel a szívünkben pihenünk meg, hogy nemsokára találkozunk. Már augusztusban készülődünk. Átgondoljuk, kik jönnek, mit kell majd velük csinálni, ha kell, előre dolgozunk kicsit az érettségi tételeken, átnézzük az új könyveket, vagy újraolvassuk a régen tanított kötelezőt, és várunk.
A gyerekre. Igen, a tiédre. Várjuk, hogy lássuk: jól van, nőtt-e, pihent-e. Meghallgatjuk, hogy dolgozott vagy nyaralt, vagy épp otthon punnyadt a szünetben.
És akkor mi is megnyugszunk. Látjuk, hogy él, boldog, tanul vagy pont nem, mert szorong vagy szerelmes, vagy sok volt neki a változás. Mindegy. Mert mi úgy szeretjük őt, hogy tudjuk, hogy gyerek. Dolgunk van vele, meg kell tanítanunk egy csomó mindent neki, hogy majd, ha már nem leszünk mellette, eligazodjon. Igen, a kovalens kötésekben és a kamatos kamat vagy a másodfokú egyenlet képletében. Hogy megértse hogy terjed egy vírus, hogy képes legyen különbséget tenni jó és rossz között, hogy otthon tudjon maradni, ha kell, és ne adja fel, mert lesz még jobb is.
Most is próbálkozunk. Értük. Azért a gyerekért akit közösen szeretünk veled. Csak most nem mi vigyázunk rá napközben. Ez nekünk nagyon rossz.
Mi azt szeretjük, ha ott vannak velünk. Jó sokan.
Nevetnek, sírnak, szépen telejsítenek vagy rosszalkodnak. Dumálnak órán, vagy lógnak kicsit. Felbosszantanak vagy megnevettetnek. Ki hogyan. Hiányoznak a kicsik és hiányoznak a nagyok. Azok az édes lakli, torzonborz kölykök, azok a nyiladozó, koravénnek tűnő kiscsajok. Hiányoznak.
Mert a pedagógus legnagyobb szuperképessége, hogy más gyermekét is szereti, és szeret vele lenni.
Ezért lett tanár. Mert ezt a szupererőt megérezte, csiszolta és fejlesztette. Ezért lett egy hét alatt online iskola. Nem azért mert kötelező. Azért mert nekünk fontos. Igen a gyermek. A tied. Hiányzik. Visszavárjuk!