Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Óriási lehetőség a Facebook-hirdetés!

| 2016. 09. 02. | 20:20:00
Mint felhasználó csak olyat látunk, amely el is érhető a számunkra. De hogy csinálja mindezt a Facebook?
Óriási lehetőség a Facebook-hirdetés!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Azt mindenki tudja, hogy létezik a Facebook-hirdetés, hiszen ha nem is lépten-nyomon, de itt-ott beleütközünk egy-egy hirdetésben azon a híres kék közösségi portálon. De vajon azt tudjuk-e, hogy tulajdonképpen miért hirdet mindenki a Facebookon, és tudjuk-e, hogy hogyan lehet jó hirdetést létrehozni? Cikkünkben a Facebook-hirdetés lehetőségeivel és előnyeivel foglalkozunk, amelyhez szakmai segítséget a Netmarketing munkatársaitól kértünk.

Több mint 44 százalék

Esősorban azt a tényt kell meglátnunk – majd elfogadnunk –, hogy a Facebook nem pusztán egy olyan közösségi portál, ahol a barátainkkal cseverészhetünk, ahol az élményeinket, örömünket és bánatunkat posztoljuk, hogy ezzel adjuk az ismerőseink tudatára, hogy mi is történik éppen velünk, hanem ettől sokkal több. Mivel a Facebookot rengetegen használják a világ minden pontján, a Netmarketing szerint, a magyarországi lakosság több mint 44 százaléka napi szinten nyitja meg a közösségi oldalt, így természetesen azok is elkezdték ezt (ki)használni, akik valamilyen termék vagy szolgáltatás árusításával vagy forgalmazásával foglalkozni. Logikus lépés, hiszen rengeteg érdeklődőt és leendő vásárlót érhetünk el ezen az oldalon keresztül.

Semmi sem kötelező

A Facebook-hirdetés lényege, hogy nem találomra választja ki az embereket, akinek a hirdetés majd a falán megjelenik, hanem olyan felhasználókat szólít meg, akik valamilyen formában már esetleg érdekeltek lehetnek a termék megvásárlásában. Pontosan emiatt megszólítva érzik magukat, amely még jobban cselekvésre készteti őket, tehát ha tényleg érdekli őket az a bizonyos termék, akkor elég nagy valószínűséggel meg is fogják vásárolni azt. A Facebook-hirdetés egyrészt egy kicsit manipuláció, másrészt a végső döntés mindig a felhasználó kezében van, hiszen nincs kötelezve vásárlásra, csupán a lehetőségek vannak elé tárva. Másik szempontból megközelítve a keresők ma már annyira okosak, hogy tényleg azokat a termékeket és azokat a lehetőségeket mutatják a felhasználóknak, amelyek számukra előnyösek, amelyek valóban érdeklik őket, és amelyeket valóban meg is vásárolnának és meg is vásárolhatnak. Ez azt jelenti, hogy mint felhasználó csak olyat látunk, amely el is érhető a számunkra. De hogy csinálja mindezt a Facebook? Nagy általánosságokban már sokat beszéltünk a Facebook hirdetésekről, most lássuk, hogy milyen a jó Facebook-hirdetés – ha éppen a számítógép másik oldalán ülünk.

Jól kell felépíteni

Egy jó Facebook-hirdetéssel nagy mértében növelhető meg a látogatottsági szám, amellyel természetesen az eladási szám is nő. A hirdetéssel célirányosan szólíthatjuk meg ügyfeleinket, a különféle szűrési lehetőségek megfelelő használatával elérhető, hogy kialakítsuk a célközönségünket, akikhez aztán célirányosan szólhatunk, akiket megszólíthatunk. A hirdetések tálalása egészen változatos lehet, ez is az egyik előnye annak, ha több hirdetési felületünk van, illetve ha a Facebookot erre is használjuk. Nagy előny még, hogy azonnali visszajelzéseket is kaphatunk, illetve statisztikailag is felmérhetjük az aktuális hónapok sikerességét.

A jó Facebook-hirdetés tehát segít megtalálni a célközönséget, a piacelemzéssel a tényleges érdeklődőket szólíthatjuk meg, amely segítheti üzletünket. Ezeket a hirdetésen nem drágák, olcsóbbak, mintha szórólapoznánk, vagy a televízióban hirdetnénk, de valójában csak akkor sikeresek, ha tényleg jól vannak felépítve. Ehhez pedig főleg a Facebook rendszerét kell megérteni, azt, hogy hogyan működik, hogy hogyan érhetjük el vele valódi érdeklődőinket.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés