Jobban ki kell nyitni a pénztárcát.
Autózni 2023-ban sem lesz olcsóbb, akár elektromos, akár belsőégésű hajtáslánccal vágunk neki a kalandnak. Elektromos autót eddig is sokkal jobban megérte otthon tölteni annak, aki tehette, még úgy is, hogy a rezsicsökkentés módosításával a limiten felül 40-ről körülbelül 70 forintra nő egy kilowattóra ára, hiszen egy 20 kilowattórás fogyasztású elektromos autóval még ekkor is 1400 forint, azaz durván két liter üzemanyag árából jön ki száz kilométer költsége – írja a player.hu.
Az egyik legnagyobb hálózatot üzemeltető Mobiliti ráadásul január 2-tól az egységes árazást töltőpontonként eltérő árakra cseréli.
A portál közlése szerint a leggyakoribb 22 kW-os AC töltőnél eddig 145 forint volt egy kilowattóra ára, most legalább 170, de akár 375 forint is lehet. A DC töltők ára a teljesítménytől függ: a 25 kW-os oszlopnál 165-ről csaknem duplájára, 305 forintra növelik a kilowattóra-díjat, az 50 kW-os esetén 120 helyett 140-240 forinttal, a 100 kW-nál is nagyobb teljesítmény esetén 150 helyett 415 forinttal kell számolni.
A Mol már novemberben megemelte a Plugee szolgáltatás díjait, regisztrált felhasználóként a 11-43 kW-os AC töltésnél 109 helyett 149 forintot kell fizetni egy kilowattóráért, az 50-70 kW-os DC töltés esetén pedig 155 helyett 179 forintba kerül egy kilowattóra. Az e.on oszlopainál 159 forint egy kilowattóra a 22 kW-os AC, és 189 forint a 25-50 kW-os DC töltésnél.
Mindeközben több magyar településen megszüntették a zöld rendszámos, tisztán elektromos vagy a hibrid autók ingyenes parkolását. Debrecenben például január 1-től csak a helyi lakosok tulajdonában lévő elektromos autók után nem kell fizetni. Miskolcon 2022. augusztus 1-től csak a tisztán elektromos autók parkolhatnak ingyenesen. Feltétele, hogy az ügyfélszolgálaton előzetesen regisztrálni kell a járművet. 2022. október 1-től pedig Nyíregyházán is megszűnt az ingyenes parkolás a zöld rendszámos járműveknek.