Nyíregyháza a pandémia ellenére is rohamos fejlődést produkált
Folyamatban lévő, közelmúltban befejezett fejlesztésekről tartott sajtótájékoztatót Nyíregyháza polgármestere június 8-án. Több mint 90 projekt van folyamatban.
Kovács Ferenc úgy fogalmazott: az összeállítás sűrített pillanatkép arról, hogy állunk. A pandémia a nyíregyházi önkormányzat számára is nagyon meghatározó tényző volt az elmúlt másfél évben, ugyanakkor az országos átlagnál kicsit jobb a gazdasági helyzet az adóbevételek és a kompenzáció miatt. „Olyan helyzetben vagyunk, amelyben nem volt még a város” - fogalmazott.
Nem készültek hangzatos tervek – utalt a korábbi városvezetés tevékenységére. - Nem ígérgettünk, mint előttünk mások, de megcsináltuk. Ezek összefüggése, szerves fejlődése mindenki számára látható.
A közlekedési infrastruktúráról elhangzott: 5 milliárd forint kormányzati támogatás érkezett útépítésre, az első csomagban 18 út felújítása szerepel, ezek iskolakezdésig elkészülnek. (Ezt megelőzően 87 út felújítása történt meg, köztük több földút kapott burkolatot.)
Most a Széchenyi, Szent István, Szarvas utca felújítása következik.
A város mindennapi közlekedésén is jelentkezik. Arany János-Szarvas utcakörforgalom. Nagyon fontos beruházás volt a nyugati elkerülő megépítése, amelynek a nyírszőlősiek számára is volt hozadéka, hiszen azon keresztül könnyebben megközelíthetik a belvárost.
Épült 15 körforgalom. Átépítették a Mező utcai, a Debrecen-Kígyó utcai csomópontot. Nagyon fontos volt a kerékpárút-fejlesztés. Látható, mennyivel több a biciklis a városban, melyben már közel 80 km-es a kerékpárút-hálózat – sorolta a városvezető.
A járdaépítés milliárdos nagyságrendű a városban. A Kállói-Tünde utcai csomópont most készül. Ez a déli ipari park megközelítéséhez nagyon fontos. Csak ez 685 millió forintba kerül. A Tiszavasvári úti felüljáró 1,1 milliárd forintba kerül, folyik a beruházás.
A László utcai kereszteződésben, ahol több halálos baleset volt, lesz csomópont.
Egy friss információt is megosztott: a nagykörút bezárására kiírt közbeszerzésre érkezett pályázatok bontását épp a sajtótájékoztató napján, június 8-án tartják. Hangsúlyozta: a korábbi városvezetők többször megígérték, de egy szalmaszálat nem tettek keresztbe. Izgulunk, hogy 6 milliárdon belül maradjon.
8,5 km-es belső körgyűrű lesz, ha bezárják a nagykörutat. Ott nem szabad körforgalmat építeni, lámpás szabályozás lesz. Következő lépés a külső körgyűrű, melyből 43 km van jelenleg, még 17-18 km kell a bezáráshoz. A nyomvonalat jól el kell találni.
A további részletekről később számolunk be.