Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A hatalmas dél-alföldi építkezés leglátványosabb részéhez ért

| 2018. 10. 30. | 18:28:00
Az acélszerkezet naponta átlagosan 35 métert halad előre.
A hatalmas dél-alföldi építkezés leglátványosabb részéhez ért
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az M44-es gyorsforgalmi út építésének egyik leglátványosabb eleme a 450 méter hosszú Körös-híd Kunszentmárton közelében. A híd építése befejező fázisához ért, megkezdték az acélszerkezet betolását. A kivitelezést a Hódút Kft. végzi. 

A Körös-híd a Körös-folyó árterét és medrét Kunszentmárton közelében keresztezi. A híd teljes hossza 450 méter. A 9 nyílású híd három részből áll: a jobb parti 2 nyílású ártéri hídból, a mederhídból és bal parti 6 nyílású ártéri hídból.

A híd cölöpalapozással készült. Az építés során összesen 180 db cölöpöt használtak fel 5 959 méter hosszban. Az ártéri híd pillérei vasbetonból készültek és oszlopos formájúak. Ezekhez a kivitelezés során összesen 16 200 köbméter betont használtak fel.

Az ártéri hidak üzemben előre gyártott feszített gerendatartókkal készültek. A 176 darab, egyenként 54 tonnás, 42,8 méter hosszú tartó szállítása és beemelése különleges logisztikai feladatot igényelt.

A mederhíd felszerkezet egynyílású, 100 méter hosszú, acél pályaszerkezetű, acélrudakkal függesztett ívhíd. A híd keresztmetszeti elrendezése 2×2 forgalmi sávos kocsipálya mindkét oldalon üzemi járdával. A híd támaszköze 98 méter. Az acél felszerkezet 1 440 tonna tömegű, a mozgatásához szükséges segédszerkezetek (a csőcölöpök, jármok, bakok, csúszkák, szerelőcsőrök, ívszerelő állványok) súlya meghaladja az 500 tonnát.

Tóth Tamás, a Hódút Kft. műszaki igazgatója az acél mederhíd mozgatási munkáinak menetét ismertette: – Az acélszerkezet naponta átlagosan 35 métert halad előre, így várhatóan 7 napra van szükség a szerelőtérről a végleges pozícióba történő teljes mozgatáshoz. Ez azt jelenti, hogy várhatóan jövő hét kedden már a helyére kerül a Körös-híd acélszerkezetű mederhíd szakasza.

 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés