Hirdetés

Dél-koreai gyártó dominál a magyar okostelefon-piacon

szabolcsihir.hu

2019.03.05. 15:22

Dél-koreai gyártó dominál a magyar okostelefon-piacon

Egyre kevesebben vesznek Apple-t.

Hirdetés

Hirdetés

Növekedtek az átlagos eladott készülékárak, és a piac is szépen hízott tavaly az IDC szerint. Még mindig a Samsung uralkodik a magyar okostelefon-piacon – derül ki az IDC elemzéséből. Igaz, a Huawei egyre több régióban szorongatja meg a dél-koreai gyártót, Magyarország továbbra is bástyának számít a vállalat számára: ahogy Tóth László, az IDC Hungary kutatásvezetője rámutat, a gyártó a közép-európai országok közül nálunk volt a legeredményesebb, a szomszédos országokban alacsonyabb részesedést produkált.

Egyre többet érnek meg nekünk az okostelefonok

Hazánkban ezzel szemben a Samsung piacrésze még erősödni is tudott, így majdnem eléri az 50 százalékot, amivel fölényesen uralja a piacot. A mennyiségi eladásokat nem meglepő módon a vállalat alacsonyabb árú, „J szériás” modelljei vezették 2018-ban, – nemcsak házon belül, hanem a teljes magyar piacot tekintve is. Noha továbbra is az olcsóbb modellek a kelendőbbek, az átlagárak jól láthatóan kúsznak felfelé. Az átlagos készülékérték tavaly az egy évvel korábbihoz képest 15 százalékkal nőtt, 312 dollárra (mintegy 87 ezer forint), miután az IDC szerint a felhasználók egyre inkább az erősebb hardverrel és nagyobb kijelzővel szerelt modelleket keresik, amelyekért magasabb összegeket is hajlandók kicsengetni. A kutatás alapján éves szinten Magyarországon az okostelefon-eladások értéke jelentősen, 20,2 százalékkal növekedett, összesen nettó 832 millió dollárra (közel 232 milliárd forint), az eladott darabszám viszont az emelkedett átlagár miatt csak 4 százalékkal nőtt, 2,7 millióra. Noha a vásárlók láthatóan hajlandók egyre mélyebben a pénztárcájukba nyúlni a készülékekért, ezt a hajlandóságot Apple tavaly nem igazán tudta lefölözni, a cupertinói óriás készülékei a hazai közönség nagy részének továbbra is túlságosan drágák. Az Apple telefonjainak részesedése ezért egy hajszállal még vissza is esett, 9 százalékra.

Egyre kevesebben egyre többet

Magyarországon is egyre inkább érvényesülni látszik a globális trend, amely szerint a legnagyobb gyártók minden más szereplőt kiszorítanak a piacról. Jelenleg a Samsung és a Huawei a hazai eladott készülékek több mint háromnegyedét adják – 10 százalékkal többet, mint tavaly. Eközben persze azért akadnak új versenyzők hazánkban is, a legígéretesebb közülük a Xiaomi, amely tavaly óta hivatalos jelenléttel is rendelkezik Magyarországon, noha miután szolgáltatói partnersége egyelőre nincs, így nem sikerült nagy penetrációt elérnie. Az elemzőcég idén a piac lassulására számít, a vásárolt okostelefonok életciklusának megnyúlása miatt.

Ezen a termékfejlesztések következő nagy lépcsőjét jelentő összehajtható kijelzővel szerelt készülékek, mint a Samsung Galaxy Fold vagy a Huawei Mate X megjelenése sem változtat, miután azok a tömegek számára elérhető áron – az IDC szerint – 2020 előtt biztosan nem érkeznek meg.
HuaweiSamsungApple

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés