A csigajelmezes aktivisták tovább küzdenek
A csiga vs. vonat futam után a MátészalkaLeaks csoport egy jellegzetes szatmári ebédre és egy beszélgetésre invitálta videóüzenetében Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt Mátészalkára, hiszen ő biztosíthatja a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításához szükséges anyagi erőforrásokat – olvasható az aktivisták holnapján.
A csoport két feltételt szabott Mosóczinak. Az egyik, hogy a találkozó szeptember 15-ig valósuljon meg, és vonattal érkezzen az államtitkár Mátészalkára.
Augusztus 29-én az államtitkár reagált a csoportnak, és ígéretet tett, hogy a kijelelölt időpontig nem, de szeptember második felében, vagy októberben leül a csoporttal beszélni.
Az aktivisták értékelik, hogy nemrég nagyszabású, három hetes karbantartás történt a vasútvonalon, de ez csak a további állagromlás megállítása ellen véd. A nyilvánosság hatátására 2019 őszétől újabb kocsik érkeznek a vonalra a jelenlegi 40-45 éves vasúti kocsik helyett. A legnagyobb eredménynek tekintik, hogy 2020-2021-ben a MÁV felújítja a 10 kilométeres Apafa-Hajdúsámson szakaszt, míg 2021-ben a Nyírgelse-Nyírbátor közötti 16 kilométert. A részeredményeknek örülnek a csoport tagjai, de a távlati cél továbbra is a teljes szakasz felújítása.
A MátészalkaLeaks csoport folyamatosan azon munkálkodik, hogy miként lehetne Mátészalka környékének közösségi közlekedését jobbá tenni.
Ennek ékes bizonyítékául a csoport tagjai egy olyan javaslattal állnak a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elé, mellyel évente, mindössze egy vasútvonalon, a szolgáltatás színvonalának csökkenése nélkül legalább 55 millió forintot spórolhatna a nemzeti vasúttársaság.
[Beillesztett cikk: Még egy csiga is leelőzi a mátészalkai vonatot!]
A csoport tagjai azt szeretnék elérni, hogy ezt az összeget forgassák vissza a Mátészalka környéki kötöttpályás közlekedésbe. Gondolunk itt arra, hogy vasúti kocsik kárpitjainak felújítása, illemhelyiségek komfortosabbá tétele, egyes vasúti kocsik klimatizálása, illetve vonatjáratok sűrítése.