Hirdetés

A csigajelmezes aktivisták tovább küzdenek

| 2018. 08. 31. | 14:48:00
A Mátészalkaleaks tagjai szeretnék elérni, hogy felújítsák a Mátészalka és Debrecen közötti vasútvonalat.
A csigajelmezes aktivisták tovább küzdenek
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A csiga vs. vonat futam után a MátészalkaLeaks csoport egy jellegzetes szatmári ebédre és egy beszélgetésre invitálta videóüzenetében Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt Mátészalkára, hiszen ő biztosíthatja a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításához szükséges anyagi erőforrásokat – olvasható az aktivisták holnapján.

A csoport két feltételt szabott Mosóczinak. Az egyik, hogy a találkozó szeptember 15-ig valósuljon meg, és vonattal érkezzen az államtitkár Mátészalkára.

Augusztus 29-én az államtitkár reagált a csoportnak, és ígéretet tett, hogy a kijelelölt időpontig nem, de szeptember második felében, vagy októberben leül a csoporttal beszélni. 

Az aktivisták értékelik, hogy nemrég nagyszabású, három hetes karbantartás történt a vasútvonalon, de ez csak a további állagromlás megállítása ellen véd. A nyilvánosság hatátására 2019 őszétől újabb kocsik érkeznek a vonalra a jelenlegi 40-45 éves vasúti kocsik helyett. A legnagyobb eredménynek tekintik, hogy 2020-2021-ben a MÁV felújítja a 10 kilométeres Apafa-Hajdúsámson szakaszt, míg 2021-ben a Nyírgelse-Nyírbátor közötti 16 kilométert. A részeredményeknek örülnek a csoport tagjai, de a távlati cél továbbra is a teljes szakasz felújítása.

A MátészalkaLeaks csoport folyamatosan azon munkálkodik, hogy miként lehetne Mátészalka környékének közösségi közlekedését jobbá tenni.

Ennek ékes bizonyítékául a csoport tagjai egy olyan javaslattal állnak a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elé, mellyel évente, mindössze egy vasútvonalon, a szolgáltatás színvonalának csökkenése nélkül legalább 55 millió forintot spórolhatna a nemzeti vasúttársaság.

[Beillesztett cikk: Még egy csiga is leelőzi a mátészalkai vonatot!]

A csoport tagjai azt szeretnék elérni, hogy ezt az összeget forgassák vissza a Mátészalka környéki kötöttpályás közlekedésbe. Gondolunk itt arra, hogy vasúti kocsik kárpitjainak felújítása, illemhelyiségek komfortosabbá tétele, egyes vasúti kocsik klimatizálása, illetve vonatjáratok sűrítése.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Korom izzott egy tunyogmatolcsi kéményben
Korom izzott egy tunyogmatolcsi kéményben
Az Arany János utcából érkezett a riasztás.
Országos rendőrségi ellenőrzés kezdődik
Országos rendőrségi ellenőrzés kezdődik
Az ittas sofőrök kiszűrése a cél.
Négyes karambol Nyíregyházán
Négyes karambol Nyíregyházán
A mentőket is riasztották.
Debreceniek támadtak nyíregyháziakra
Debreceniek támadtak nyíregyháziakra
A Spartacus felajánlotta segítségét.
A hétvégén is marad a párás, ködös idő
A hétvégén is marad a párás, ködös idő
A Napot nem nagyon látjuk majd.
Egyre több a beteg Szabolcsban
Egyre több a beteg Szabolcsban
Az országos átlag felett alakult az incidencia.
Elütött egy rollerest Nyíregyházán
Elütött egy rollerest Nyíregyházán
Segítséget kér a rendőrség.
Súlyos baleset Nyíregyházán
Súlyos baleset Nyíregyházán
Mentők, túzoltók a helyszínen.
„Egy demokráciában bejelentettem, hogy szeretnék többet tenni a városomért”
„Egy demokráciában bejelentettem, hogy szeretnék többet tenni a városomért”
Támadások kereszttüzében Nyíregyháza ikonikus embere, Gajdos László.
Ismerte a kapukódot a szabolcsi tolvaj
Ismerte a kapukódot a szabolcsi tolvaj
Könnyen bejutott a lépcsőházakba.