Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A csigajelmezes aktivisták tovább küzdenek

| 2018. 08. 31. | 14:48:00
A Mátészalkaleaks tagjai szeretnék elérni, hogy felújítsák a Mátészalka és Debrecen közötti vasútvonalat.
A csigajelmezes aktivisták tovább küzdenek
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A csiga vs. vonat futam után a MátészalkaLeaks csoport egy jellegzetes szatmári ebédre és egy beszélgetésre invitálta videóüzenetében Mosóczi László, közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt Mátészalkára, hiszen ő biztosíthatja a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújításához szükséges anyagi erőforrásokat – olvasható az aktivisták holnapján.

A csoport két feltételt szabott Mosóczinak. Az egyik, hogy a találkozó szeptember 15-ig valósuljon meg, és vonattal érkezzen az államtitkár Mátészalkára.

Augusztus 29-én az államtitkár reagált a csoportnak, és ígéretet tett, hogy a kijelelölt időpontig nem, de szeptember második felében, vagy októberben leül a csoporttal beszélni. 

Az aktivisták értékelik, hogy nemrég nagyszabású, három hetes karbantartás történt a vasútvonalon, de ez csak a további állagromlás megállítása ellen véd. A nyilvánosság hatátására 2019 őszétől újabb kocsik érkeznek a vonalra a jelenlegi 40-45 éves vasúti kocsik helyett. A legnagyobb eredménynek tekintik, hogy 2020-2021-ben a MÁV felújítja a 10 kilométeres Apafa-Hajdúsámson szakaszt, míg 2021-ben a Nyírgelse-Nyírbátor közötti 16 kilométert. A részeredményeknek örülnek a csoport tagjai, de a távlati cél továbbra is a teljes szakasz felújítása.

A MátészalkaLeaks csoport folyamatosan azon munkálkodik, hogy miként lehetne Mátészalka környékének közösségi közlekedését jobbá tenni.

Ennek ékes bizonyítékául a csoport tagjai egy olyan javaslattal állnak a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elé, mellyel évente, mindössze egy vasútvonalon, a szolgáltatás színvonalának csökkenése nélkül legalább 55 millió forintot spórolhatna a nemzeti vasúttársaság.

[Beillesztett cikk: Még egy csiga is leelőzi a mátészalkai vonatot!]

A csoport tagjai azt szeretnék elérni, hogy ezt az összeget forgassák vissza a Mátészalka környéki kötöttpályás közlekedésbe. Gondolunk itt arra, hogy vasúti kocsik kárpitjainak felújítása, illemhelyiségek komfortosabbá tétele, egyes vasúti kocsik klimatizálása, illetve vonatjáratok sűrítése.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés