Hirdetés

Rétvári Bence: nincs korszerűbb pedagógia, mint az egyházi

| 2018. 11. 06. | 18:45:00
Az államtitkár szerint az egyházi iskolák mindig is képesek voltak a megújulásra.
Rétvári Bence: nincs korszerűbb pedagógia, mint az egyházi
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nincs korszerűbb pedagógia, mint az egyházi, hiszen évszázadok során bizonyította, hogy mindig képes a megújulásra - mondta Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára kedden Budapesten, a piarista rend konferenciáján.

Az államtitkár kiemelte: az egyházi iskolák az elmúlt évszázadokban állandó értékeket megtartva, mégis a lehető legkorszerűbben tudtak működni, és múltbeli folyamatos megújulásuk a garancia arra, hogy az elkövetkező időben is képesek lesznek erre.

Rétvári Bence kitért arra: az egyházaknak oktatásra átadott vagyontárgyak, telkek, épületek, amíg egyházi kezelésben maradtak, mindig megőrizték funkciójukat. A vagyont pedig csak gyarapították, soha nem veszítették el. Így az iskolák egyházi fenntartása még az államinál is jobb garancia a megmaradásukra - tette hozzá.

Felidézte: 1945-ben a magyar iskolák 22,7 százaléka volt katolikus, 2010-ben 3,57, ma pedig 9,56 százaléka. "Sokat tettünk azért, hogy akik egyházi iskolákban akarnak tanulni, megtehessék, de még mindig sehol sem vagyunk attól az aránytól, amely a magyar történelemben organikusan kialakult", a "20. századi két nagy törést" megelőzően - mondta.

Rétvári Bence szólt arról is, hogy manapság "divat keresni az európaiságot". Meglátása szerint aki katedrálisokat és egyházi iskolákat látogat, megtalálja az európaiságot, az európai nemzeteket ugyanis a kereszténység köti össze.

Halász Gábor oktatáskutató, az Eötvös Loránd Tudományegyetem oktatója előadásában a többi között arról beszélt: ma már kutatások bizonyítják, hogy a tanulói terek és berendezésük hatással van a tanulásra. Bizonyos térbeli megoldások növelik bizonyos viselkedésformák megjelenését, és a tér növelheti a kiscsoportos munkaszervezés valószínűségét.
Megjegyezte azt is, minden kutatás azt igazolja, hogy a pedagógusok tudásuk döntő részét nem a tanárképzés során, hanem egymástól tanulva sajátítják el. Minél nagyobb tehát az esélye annak, hogy egy iskolában a pedagógusok látogatják egymás óráit, megosztják egymással tudásukat és tapasztalataikat, annál eredményesebb a munkájuk - ismertette Halász Gábor.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Korom izzott egy tunyogmatolcsi kéményben
Korom izzott egy tunyogmatolcsi kéményben
Az Arany János utcából érkezett a riasztás.
Országos rendőrségi ellenőrzés kezdődik
Országos rendőrségi ellenőrzés kezdődik
Az ittas sofőrök kiszűrése a cél.
Négyes karambol Nyíregyházán
Négyes karambol Nyíregyházán
A mentőket is riasztották.
Debreceniek támadtak nyíregyháziakra
Debreceniek támadtak nyíregyháziakra
A Spartacus felajánlotta segítségét.
A hétvégén is marad a párás, ködös idő
A hétvégén is marad a párás, ködös idő
A Napot nem nagyon látjuk majd.
Egyre több a beteg Szabolcsban
Egyre több a beteg Szabolcsban
Az országos átlag felett alakult az incidencia.
Elütött egy rollerest Nyíregyházán
Elütött egy rollerest Nyíregyházán
Segítséget kér a rendőrség.
Súlyos baleset Nyíregyházán
Súlyos baleset Nyíregyházán
Mentők, túzoltók a helyszínen.
„Egy demokráciában bejelentettem, hogy szeretnék többet tenni a városomért”
„Egy demokráciában bejelentettem, hogy szeretnék többet tenni a városomért”
Támadások kereszttüzében Nyíregyháza ikonikus embere, Gajdos László.
Ismerte a kapukódot a szabolcsi tolvaj
Ismerte a kapukódot a szabolcsi tolvaj
Könnyen bejutott a lépcsőházakba.