Újabb vasútvonalakat zár be a MÁV?

Szeptember 1-től hét újabb vasútvonalat fog bezáratni a MÁV – írja a Közlekedő Tömeg a Facebookon augusztus 9-én. A civil szervezet információi szerint az augusztus 1-től bezárt 10 vasútvonalat szeptember 1-jén az alábbi hét vonal követi:
- a Esztergom-Komárom vasútvonal;
- a Nyíregyháza elővárosi forgalmában részt vevő Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta vonal,
- ugyanitt a Nyíregyháza-Tiszalök vasútvonal,
- a Bükk turistaforgalmában jelentős Eger-Szilvásvárad vasútvonal,
- a Somogy busszal is nehezen elérhető zsákfalvait kiszolgáló Siófok-Kaposvár vasútvonal,
- a Szentes-Orosháza,
- és a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vasútvonalak.
Az RTL megkeresésére a MÁV azt írta, hogy „mellékvonal-bezárásról egyáltalán nincs szó, mert az egyrészt végleges döntést jelentene, másrészt azt, hogy az adott térség közösségi közlekedés nélkül marad. A helyzet azonban a 10 mellékvonal esetében sem ez, hiszen a közszolgáltatás ott megmarad, csupán átmenetileg vagy tartósan közlekedésimód-váltásra kerül sor. A szóhasználattól függetlenül azonban a tény az, hogy nem született döntés további mellékvonalakkal kapcsolatban”.
Az Iho.hu-nak azt írták, hogy „nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak. Az augusztus elsejétől – tíz mellékvonalon – érvényes közlekedésimód-váltás is ennek a folyamatnak a része. A próbaidőszak tapasztalatait az év végén közösen értékeli ki a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV–Volán csoport.”
Lázár János építési és közlekedési miniszter az eddigi vonalbezárásokat azzal magyarázta, hogy a MÁV-nál jelenleg hiánygazdálkodás van, ez pedig balesetveszélyt eredményez.








































