Mindenki szeretne innovatív lenni, de csak kevesen tudják, hogyan legyenek valójában azok!

Azt senki sem vitatja, hogy bármely vállalkozót örömmel tölt el az, ha a cégét innovatívnak nevezik, hiszen az egy meglehetősen nagy dicséret, amit természetesen ki kell érdemelni, hiszen érdem nélkül innovatívnak nevezni magunkat meglehetősen visszatetsző.
Sokan azonban megtennének bármit azért, hogy valóban azok tudjanak lenni, csak nem biztos, hogy a rendelkezésükre áll a megfelelő eszköztár. Vagyis nem állt rendelkezésükre eddig, mert mostantól bárki lehet innovatív, aki tényleg az szeretne lenni!
Fontos a fejlődés!
Mindenki egyetért abban, hogy folyamatos fejlődés nélkül nincs haladás, így a cégvezetőknek is állandóan keresniük kell a lehetőséget arra, hogy haladjanak a korral, hogy fejlesszék magukat, tágítsák a világukat, hiszen csak így tudják majd a termékeik és a szolgáltatásaik minőségét is tovább emelni. Erre lehet tökéletes megoldás a Design Thinking, amely egy merőben új, innovatív attitűdöt képvisel a termékfejlesztéseket illetően.
Mert hogy eddig a legjellemzőbb az volt, hogy a vezető kiadta ukázba, hogy újítani kell, összeült a tervezői csapat, és elkezdtek agyalni, ötletelni, míg végül a legjobbakat vitték a felsővezetőnek prezentálni. Nem vitatjuk, hogy itt is nagyszerű megoldások születtek, hiszen tele a világ fantasztikus termékekkel, ugyanakkor jó, ha tudjuk, hogy új szelek fújnak. Ma már nem divat az elefántcsonttoronyban dönteni, különösen nem úgy, hogy előtte nem kérdeztük meg a felhasználókat arról, hogy ők milyen változtatásokat üdvözölnének egy-egy terméken!
Éppen ezt az anomáliát hivatott megszüntetni a szóban forgó problémamegoldási koncepció, a Design Thinking.
Éljen az ügyfélközpontúság!
A Design Thinking az ügyfélközpontúságot állítja a középpontba, és minden szakaszában azt tartja szem előtt, hogy a felhasználói élményt minél magasabb szintre emelje.
Így aztán az öt lépésből álló folyamat során először is kapcsolatba kell lépni az emberekkel, meg kell érteni a motivációjukat, azt, hogy számukra mi jelent kihívást, és azt, hogy mivel tudnánk könnyíteni az életükön. Ha meghallgattuk őket, akkor meg tudjuk határozni a problémát, valamint a hozzá kapcsolódó célkitűzéseket. Ezután következhet az ötletelés fázisa, ami a lehető leginnovatívabb és legkreatívabb stádium, ideális helye a szabad gondolkodásnak. A legjobb ötletekből aztán prototípusok készülnek, amelyeket nyilvánvalóan teszteknek kell alávetni, hogy lássuk a gyakorlatban is, hogyan működnek.
Akár a magánéletben is kamatoztatható!
Mondanunk sem kell, ezt a problémamegoldási struktúrát akár a magánéletben is lehet kamatoztatni, hiszen ott hasonlóan fontos, hogy úgy oldjuk meg a gondokat, hogy közben a résztvevők érdekei is érvényesüljenek.
A Design Thinking koncepcióját fentebb úgy írtuk le, hogy csupán a jéghegy csúcsát érintettük, így aki szeretne jobban elmélyedni benne, szeretne valóban innovatívvá válni, annak a Szinergia Kft. Design Thinking képzésén a helye!





















































