Hirdetés

Rákattantak a Corona sörre a vírus miatt

| 2020. 02. 04. | 19:15:00
Rohamosan emelkedik a közösségi médiában a kínai járvány miatti született posztok, reakciók száma.
Rákattantak a Corona sörre a vírus miatt
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Egyre nőtt az elmúlt hetekben az internetezők érdeklődése és pánikszerű online reakciója a koronavírus felbukkanása miatt. Bauer Zsófia és  Mezei Márk 190 országban vizsgálták a vírusról szóló online diskurzusokat, aminek alapján az látszik, hogy 2020 első hónapjában több mint 18 millió bejegyzés foglalkozott a témával, és ezek a bejegyzések további közel 330 millió reakciót váltottak ki.

A közösségi média kutatói azt írják, hogy az online beszélgetések volumene folyamatos emelkedést mutat. Az újabb és újabb hírek további lendületet adnak a trendnek, így előreláthatóan tovább emelkedik a virtuális térben folyó párbeszéd mennyisége az elkövetkező hetekben Jól látható, hogy míg a január első felében megjelenő kínai megbetegedése kevésbé foglalkoztatták a felhasználókat, addig az utóbbi napok fejleményei lavinaszerű reakciót váltottak ki.

Magyarországot külön vizsgálták, ahol közel 19 ezer bejegyzés született az elemzett időszakban. A magyar trend megfelel a globálisnak. A helyzet fokozódásával egyre többen és többet foglalkozunk a koronavírussal, ugyanakkor a reakciók növekedése nem egyenletes. Kiugrás tapasztalható január 24-én, amikor arról cikkeztek, hogy 5 nap alatt felépítenek Kínában egy új kórházat a vírusos betegek számára. Erre a bejelentésre rengeteg olyan komment érkezett, elsősorban Facebookon, amelyik a gyorsaságot hasonlítja össze a magyar egészségügyben történő fejlesztések lassúságával.

A szerzők szerint külön izgalmas, hogy globálisan a legtöbb felhasználóhoz eljutott cikket a Vice online magazin publikálta, amelyben a keresési trendek mellett azzal is foglalkoztak, hogy sokan összekapcsolják a koronavírust (coronavirus) a népszerű Corona sörmárkával. Az erről született cikkre 156 ezer komment és 607 ezer Facebook like született, míg 89 ezren osztották meg azt. A megállapítás egyfelől a szóviccek és szellemes mémek újabb hullámát indították el, de szintén intenzív diskurzus kezdődött a tájékozottságról, álhírekre és félinformációkra fogékony közönségről. 

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Hogyan válassz laptopot?
Hogyan válassz laptopot?
Útmutató a megfelelő mérethez.
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
A tavalyi 15. helyről a nyolcadikra rukkolt előre az Instagram.
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
A közszolgálatban, a felsőoktatásban és az állami tulajdonú cégeknél kötelező AI-kurzust vezetnek majd be.
Online hősök a gyerekek védelmében
Online hősök a gyerekek védelmében
Országos kampány indul a fiatalok tudatos internethasználatáért.
Milyen töltőt válassz?
Milyen töltőt válassz?
Segítünk, ha elveszett vagy hibás a laptoptöltőd.
WordPress biztonság
WordPress biztonság
Hogyan védd meg a weboldalad a támadásoktól?
Megérkezett az iPhone 17-széria
Megérkezett az iPhone 17-széria
Mutatjuk, mennyibe kerülnek az új modellek.
Digitális befektetés: Megtérül-e a webes láthatóság?
Digitális befektetés: Megtérül-e a webes láthatóság?
A mai vállalkozói környezetben nem elég, ha egy cég csupán létezik – látszania is kell.