Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A nyíregyházi hallgatók is szerepet vállalnak a térség felemelkedésében

MTI | 2023. 12. 04. | 14:23:36
Cél, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás rendelkezzen szakmával vagy továbbtanuljon.
A nyíregyházi hallgatók is szerepet vállalnak a térség felemelkedésében
György László, a Tanítsunk Magyarországért! program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos előadást tart programról a Nyíregyházi Egyetemen (Fotó: MTI/Vajda János)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Tanítsunk Magyarországért program célja az, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás Magyarországon rendelkezzen legalább szakmával vagy továbbtanuljon – mondta el a közmédiának György László, a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjáért felelős kormánybiztos december 4-én a Nyíregyházi Egyetemen, ahol a programról tartott előadást.

Kiemelte, ez azért nagyon fontos, mert vannak olyan települések az országban, melyek távol esnek a munka- és a továbbtanulási lehetőségektől. Az ezekről a településekről származó gyerekek középfokon ötvennégy százalékban korai iskolaelhagyóvá válnak – tette hozzá.

György László hangsúlyozta, ma már huszonegy egyetem hallgatói vesznek részt a programban, hogy megmutassák a hatodik, hetedik és nyolcadik osztályos diákoknak a "településükön túli világ izgalmait". A gyerekek ezáltal kimozdulnak településeikről, inspirációt merítenek arra, hogy továbbtanuljanak, és képesek legyenek eligazodni a középfokú iskola és a nagyváros "útvesztőiben" – mondta a kormánybiztos.

György László közölte, öt évvel a Tanítsunk Magyarországért program bejelentése és négy évvel elindulása után már több mint ezer egyetemista mentorál több mint négyezer általános iskolást országszerte.

A cél, hogy elérjék a tízezres mentorálti számot, mert ha ez megtörténik, minden olyan gyereket elérnek az országban, akinek a program "hathatós segítséget" nyújthat – fűzte hozzá. A kormánybiztos az egyetem hallgatóinak tartott előadásában többek között arról beszélt, hogy a mentoroknak egyszerre kell motiválniuk és inspirálniuk a gyerekeket. Az egyetemistákat arra kérte, a Tanítsunk Magyarországért kurzus tapasztalatain "felvérteződve" menjenek el az általános iskolásokhoz, beszélgessenek velük és "nyissák meg őket".

György László előadása (Fotó: MTI/Vajda János)

A program legnagyobb értéke, hogy a mentorok olyan gyerekeknek tudnak segíteni, akik számára az hasznos. A kezdeményezésben részt vevő hallgatók fejleszthetik a pedagógiai, szervezési, kommunikációs és vezetői képességeiket is, hiszen – mint mondta – akár hat általános iskolás gyermek életét kell összeegyeztetniük.

A kormánybiztos arra kérte az előadásán résztvevőket, hogy akik még eddig nem tették, vegyék fel a Tanítsunk Magyarországért program kurzusát, és járuljanak hozzá térségük és településük "felvirágzásához", és segítsék hozzá a gyermekeket a továbbtanuláshoz.

Hollósi Hajnalka intézetigazgató, a Tanítsunk Magyarországért program szakmai vezetője a közmédiának elmondta, a Nyíregyházi Egyetem 2019-ben csatlakozott a programhoz, melyben az intézménytől jelenleg huszonnyolc, a Debreceni Egyetemtől hat hallgató vesz részt mentorként. A mentorálásra felkészítő kurzuson negyvenhat egyetemista vesz részt, huszonhárman nappali, huszonhárman levelező tagozaton, akik a következő félévben tudnak csatlakozni a programhoz – tette hozzá.

Szabó György rektor a közmédiának adott nyilatkozatában kiemelte, fontos, hogy a Nyíregyházi Egyetem szerepet vállaljon a térség felemelkedésében. Úgy fogalmazott, a Tanítsunk Magyarországért program hitet ad a térség sajátos szociális helyzetű családjainak, hogy van kiút és van lehetőség lépéseket tenni a jövő irányába.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés