Hirdetés
Hirdetés

Nem csak forgalmat szabályozunk – biztonságot is tervezünk

szabolcsihir.hu | 2025. 07. 14. | 13:59:57
Interjú Benedek Krisztiánnal a forgalomkorlátozó rendszerekről.
Nem csak forgalmat szabályozunk – biztonságot is tervezünk
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A városi terek, ipari parkok és különösen a fokozott védelemre szoruló létesítmények biztonságos működtetése napjaink egyik legösszetettebb kihívása. Kiemelten fontos, hogy ezekhez a helyszínekhez olyan megbízható és tartós megoldások készüljenek, amelyek nemcsak a forgalmat szabályozzák, hanem a fizikai biztonságot is növelik. A Hörmann élen jár a modern forgalomkorlátozó rendszerek fejlesztésében és telepítésében: legyen szó akár a belváros védelméről, akár fokozott biztonságú objektumokról. A részletekről Benedek Krisztián, a Hörmann Hungária Kft. forgalomkorlátozási szakterület üzletkötője számolt be.

Milyen típusú helyszínekre szoktak ilyen rendszereket telepíteni?
Elsősorban olyan helyszínekre, ahol szabályozni vagy korlátozni kell a járműforgalmat, illetve ahol fokozott biztonsági követelményeknek kell megfelelnünk. A legjellemzőbbek az állami intézmények – mint a Parlament – minisztériumok, a TEK objektumai. Emellett számos ipari létesítményhez is telepítünk rendszereket: ilyenek az erőművek, vízművek, repülőterek, valamint a fővárosban a MOL Campus területe. Forgalomkorlátozó megoldásaink megtalálhatóak sétálóutcákban is, például Budapest V. kerületének pontján. Egyre több projekt érkezik rendezvényhelyszínekre is, ahol ideiglenesen kell magas szintű védelmet biztosítani.

Milyen eszközöket használnak erre a célra? Mik a leggyakoribb megoldások?
Nagyon sokféle megoldásunk van, attól függően, hogy mi a megrendelő célja. Telepítünk fix, süllyedő vagy mobil oszlopokat, road blockereket, sorompórendszereket. A Pilomat oszlopaink például kaphatók elektromechanikus és hidraulikus változatban is. Ezek közül a hidraulikus rendszerek a legstrapabíróbbak, és gyakran olyan helyekre kerülnek, ahol magas az áthajtási forgalom és gyors reakcióra van szükség. Emellett a Mobile Road Blocker vagy az Oktablock típusú rendszerek kifejezetten ideiglenes, mobil védelmet nyújtanak.

Mennyire ellenállók ezek az eszközök? Tényleg meg tudnak állítani egy nagy sebességgel érkező járművet?
A komolyabb rendszerek, például az IWA szabvány szerint tanúsított eszközeink akár egy 7,5 tonnás teherautót is meg tudnak állítani, 80 km/órás sebességnél. Természetesen ez nem minden telepítésnél szükséges, de az érzékenyebb objektumoknál, mint például nukleáris létesítményeknél vagy diplomáciai területeken ez elvárás. A legkomolyabb rendszereinket törés teszteknek vetjük alá, mindegyik megfelel az európai és nemzetközi előírásoknak.

Egy ilyen rendszer telepítése nem egyszerű feladat. Hogyan zajlik a folyamat?
Valóban, ezek nem „dobozos” termékek, amelyeket csak úgy felszerel az ember. Egy ilyen projekt mindig egyedi igényfelméréssel kezdődik, majd helyszíni szemlével és tervezéssel folytatódik. A mélyépítési munkák után következik az eszköz telepítése, az elektromos és hidraulikus bekötések, végül pedig az integráció más rendszerekkel, például rendszámfelismerő kamerával, beléptetőrendszerrel, távvezérléssel. Ezután jön a tesztelés és az átadás. Egy átlagos projekt 2–6 hét közötti kivitelezési idővel számolható.

A fenntartásról és karbantartásról mit érdemes tudni?
Nagyon fontos a rendszeres karbantartás, főleg, ha a rendszer intenzív használatnak van kitéve. Negyedévente vagy félévente érdemes átnézni az olajszinteket, a csatlakozásokat, a tömítéseket és elvégezni a szükséges tisztításokat. Egy jól karbantartott rendszer akár 10–15 évig is problémamentesen működik. A Hörmann szervizcsapata kiemelten gyors reakcióidővel dolgozik, sürgős esetben akár 1–2 órán belül a helyszínre tudunk menni.

Van olyan projekt vagy helyzet, ami különösen emlékezetes maradt?
Számomra mindig az a legnagyobb élmény, amikor egy különleges helyszínen kell dolgoznunk, például a Parlamentnél, a Paks II. projektnél, vagy egy-egy nemzetközi rendezvényen. Részt vettem több olyan európai szakmai fórumon is, ahol valós merényletek tanulságait elemeztük. Ilyenkor döbben rá az ember, milyen fontos, hogy a megfelelő eszköz a megfelelő időben a helyén legyen.

Hogyan látod a jövőt ezen a területen? Milyen trendek körvonalazódnak?
A jövő mindenképpen a hibrid, fenntartható és intelligens rendszereké. Egyre nagyobb hangsúly van a bioolaj-használaton, az újrahasznosítható anyagokon, de közben az esztétika és a városképbe illeszkedés is fontosabbá válik. Emellett látjuk, hogy nő az érdeklődés a lakossági és kisvállalati szektorban is, ott persze más jellegű, kisebb védelmi igényekkel. De az irány egyértelmű: a megelőzés a kulcs.

Mit üzensz azoknak, akik most gondolkodnak egy ilyen rendszer telepítésén?
Azt, hogy ne a probléma után kezdjenek el keresgélni. A forgalomkorlátozó rendszerek célja elsősorban a megelőzés. A legjobb védelem az, amit észre sem veszünk, mert működik, csendben, hibamentesen, és ott van, amikor szükség van rá. Ebben mi tudunk segíteni személyre szabottan, szakmai háttérrel és hosszú távú gondolkodással.

További részletek:  https://www.hormann.hu/sajto/detail/nem-csak-forgalmat-szabalyozunk-biztonsagot-is-tervezuenk-interju-benedek-krisztiannal-a-forgalomkorlatozo-rendszerekrol/ 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Helyesírásból versenyeztek a Nyíregyházi Egyetemen
Helyesírásból versenyeztek a Nyíregyházi Egyetemen
Huszonhárom középiskolás mérte össze tudását.
Jelzett az érzékelő egy nyíregyházi lakásban
Jelzett az érzékelő egy nyíregyházi lakásban
Az Arany János utcába vonultak a tűzoltók.
A nyíregyházi lakók jelzésére fogták el a dílert
A nyíregyházi lakók jelzésére fogták el a dílert
Őrizetbe vettek egy 22 éves férfit.
Defibrillátor a mátészalkai vasútállomáson
Defibrillátor a mátészalkai vasútállomáson
Hirtelen szívhalál esetén minden perc számít.
A Fidesz lemondatná a Nyíregyházi Állatpark igazgatóját
A Fidesz lemondatná a Nyíregyházi Állatpark igazgatóját
Amiért a TISZA Párt színeiben indul a választáson.
A Fidesz is megnevezte egyik nyíregyházi jelöltjét
A Fidesz is megnevezte egyik nyíregyházi jelöltjét
A TISZA az állatpark igazgatóját indítja.
Gajdos László a TISZA nyíregyházi jelöltje
Gajdos László a TISZA nyíregyházi jelöltje
Közfelkiáltással választották meg.
Orbán Viktor pénzt ígért Szabolcsnak Nyíregyházán
Orbán Viktor pénzt ígért Szabolcsnak Nyíregyházán
Ne legyen katonai fenyegetés a fejünk fölött - mondta.
Szabolcsban is csecsemőotthont nyit a kormány
Szabolcsban is csecsemőotthont nyit a kormány
Nőtt a kórházban élő babák száma.
Tovább emelkednek az üzemanyagárak
Tovább emelkednek az üzemanyagárak
Rossz hír az autósoknak.
A biztonsági öv, ami életet ment
A biztonsági öv, ami életet ment
És még ennél is többet tud.
Opelt, Suzukit, Fordot keresnek leginkább a tolvajok
Opelt, Suzukit, Fordot keresnek leginkább a tolvajok
Mutatjuk, az év első felében hány autót loptak el Magyarországon.
Jól megy a Skodának
Jól megy a Skodának
Komoly nyereséget könyvelhetnek el.
Több mint fémilliárdra büntették a Használtatautó.hu-t
Több mint fémilliárdra büntették a Használtatautó.hu-t
Az oldal piaci részesedése 70 százalékos volt a vizsgált időszakban.
Újabb áremelkedés jön a benzinkutakon
Újabb áremelkedés jön a benzinkutakon
Megint a dízelesek járnak rosszabbul.
Rekordra számítanak a használtautó-piacon
Rekordra számítanak a használtautó-piacon
Csaknem hétszázezer személyautó cserélt gazdát az első három negyedévben.
Felpörgött a használt autók importja
Felpörgött a használt autók importja
A tartósan erős forintárfolyam láthatóan tovább erősítette az érdeklődést a külföldi autópiacok iránt.
 Használtautó-hirdetések
Használtautó-hirdetések
Így kerüld el az árképzés csapdáit.
Tovább emelkedtek az árak a használtautó-piacon
Tovább emelkedtek az árak a használtautó-piacon
A leggyakrabban hirdetett márkák élén továbbra is a Volkswagen és a BMW áll.
Hirdetés
Hirdetés