Megint célkeresztben a külföldi üzletláncok?
A 2018-as választások után a kormány az élelmiszer-kereskedelemben is döntően magyar tulajdonosokat hoz helyzetbe, a média, az energetika és a bankszektor után – értesült több forrásból a Magyar Nemzet.
Négy olyan terület létezik, ahol muszáj elérni, hogy a hazai tőke a nemzetközi fölé nőjön. Ezek a média, a bankok, az energia és a kiskereskedelmi hálózat. Hárommal megvagyunk, a negyedikbe beletörött a fogunk. Kénytelenek vagyunk ezért új ötleteken dolgozni. Sajnos a kereskedelmi hálózatok furfangosabbak nálunk. Még néhány év, és ezt a célt is teljesítjük.
– mondta Orbán Viktor a lengyelországi Krynica városában rendezett gazdasági fórumon, ahol Az év embere díjat is átvehette.
A Magyar Nemzet iparági információi szerint a 2018-as választások után a Fidesz nekifut a még „meghódítatlan” negyedik területnek is, és a legfőbb cél lesz a hazai tulajdon részarányának további növelése a most nálunk működő multik kárára.
Már érkeztek komoly jelzések a tulajdonosok felé, hogy gondolkodjanak el: jobb időben eladni az érdekeltségeiket, ha megkeresik őket
– mondta a lapnak a kereskedelmi szektorban vezető szerepet vállaló informátor.
Bár a magyar kiskereskedelemben a külföldi tulajdon aránya különböző számítások szerint már így is valamivel 50% alatt van, de a piacot mégis a nagy multik, a Tesco, az Auchan, a Spar, a Lidl és az Aldi uralja, a magyar áruházláncok, mint a Coop, a CBA vagy a Reál jóval kisebb bevételt termelnek.