Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Rövidül a menetidő a Debrecen-Mátészalka vasútvonalon

| 2020. 10. 19. | 20:17:00
A MÁV 600 millió forint értékben végeztetett munkákat a lassúságáról elhíresült pályán.
Rövidül a menetidő a Debrecen-Mátészalka vasútvonalon
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Több mint 300 síncserét hajtottak végre és 57 ezer furatjavítást végeztek a Debrecen-Mátészalka vonalon, ahol 2,5 kilométeren megszűntek a sebességkorlátozások, javult a vasúti pálya műszaki állapota, a menetrend stabilabban betartható – közölte a MÁV Zrt. a Mátészalkaleaks nevű bloggal.

Az elhasználódott vonalról, ahol korábban rövidebb menetidő alatt értek célba a személyvonatok, mint az utóbbi időben, többször írtunk már. Ahogy október 16-án arról is cikkeztünk, hogy a vasúttársaság 600 millió forint értékben végzett karbantartási munkálatokat a gyorsabb haladás érdekében.

A mátészalkai közügyekkel foglalkozó blog kérdésre a MÁV részletezte is, mit végzett. Így Nyírbátor és Mátészalka, Debrecen-Apafa és Hajdúsámson, valamint Hajdúsámson és Nyíradony között betonalj- és síncserék zajlottak, útátjárókat építettek át, állomási kitérő alkatrészeket cseréltek, gépi vágányszabályozást végeztek. Nyíradonynál átépítették a 4102-es úton lévő vasúti átjárót, ahogy ez megtörtént a Debrecen-Apafa és Hajdúsámson közöttivel is. Nyírbátornál a Gyulaji úti átjáró burkolatát újították fel. Nyírgelse és Nyírbogát területén az üzemen kívüli kitérőket elbontották, helyettük folyóvágány épült. 

– A vasúti pálya felülvizsgálata novemberben esedékes. A megállapítások kiértékelése után a karbantartási munkák által érintett szakaszok sebességemelését decemberig bevezetik. Amint az emelt pályasebességre vonatkozó adatok megvannak, az első lehetséges alkalommal módosítják a menetrendet – közölte a MÁV.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés