Hirdetés

3D-s ikertestvért építenek a fényeslitkei intermodális terminálnak

szabolcsihir.hu

2021.10.16. 12:04

3D-s ikertestvért építenek a fényeslitkei intermodális terminálnak

A logisztikában világújdonságnak számító technológiát magyar startup fejleszti

Hirdetés

Hirdetés

Felépítik a fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminál valósághű virtuális ikertestvérét (Digital Twin), amely valós időben, 3D-ben követi a logisztikai központ folyamatait és működését – a vonatok, a kamionok, a daruk, a szállítójárművek mozgását és az áruk útját. Egy magyar startup és az EWG együttműködésében fejlesztett megoldás komplexitását tekintve világújdonságnak számít. A MaxWhere a logisztikai központ valamennyi alrendszerének információját begyűjti, feldolgozza és valós időben jeleníti meg, ezzel a folyamatok tervezhetőségét, optimalizálását és a hatékonyság növelését segíti az Ipar 4.0 elveinek megfelelően, a terminál saját 5G-hálózatán. A megoldást a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége szervezésében megrendezett Kelet-Európai Intermodális Konferencián mutatták be.

Az ukrán-magyar határ közelében január óta épül az East-West Intermodális Logisztikai Zrt. beruházásában az East-West Gate vasúti intermodális kombiterminál, amely a jövő év első negyedévére tervezett átadást követően az Ázsiát Európával összekötő vasúti folyosó egyik legnagyobb és egyben a legmodernebb technológiával felszerelt logisztikai állomása lesz. A terminálon a többi között 5G-hálózaton keresztül kommunikálnak az eszközök és a világon elsőként 5G-technológia segítségével, távolról irányítják majd a teljesen automata működésre, illetve egészen finom mozdulatokra is képes óriásdarukat.

Követi a szabályokat, kiszűri a rendellenességeket, riaszt

Mivel egy átrakóterminál működése előre tervezhető és pontosan szabályozott, a rendszer össze tudja vetni a napi üzemeltetési terveket és az előre lefektetett működési szabályokat a valósággal, és így képes kiszűrni a rendellenességeket, előre jelezi a várható hibákat. Nemcsak arra figyelmeztet, ha például egy kamion nem a számára kijelölt helyen, hanem egy daru hatókörében tartózkodik, hanem arra is, ha egy vasúti szerelvényen az előre jelzetthez képest más sorrendben követik egymást a konténerek, ami azok összekeveredését okozhatná, vagy ha nem az előre kijelölt helyére kerül egy konténer. Továbbá azt is jelzi, ha illetéktelen személy próbál bejutni a terminálra, mely esetben az operátorok a program segítségével azonnal az esemény helyszínére tudják irányítani a biztonsági kamerákat.

A napi üzemeltetési tervek ismeretében az operátorok a MaxWhere-rel akár jövőbeni szimulációt is tudnak végezni, így előre fel tudnak készülni az előttük álló műszak feladataira. Ugyanezt a tudást felhasználva már a terminál indulása előtt oktatási és betanítási célokra fogják használni a rendszert.

A terminál a tesztidőszakot követően 2022 első negyedévében már éles üzemben fogadja a vasúti és az intermodális forgalmat.
Fényeslitke

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés