Hirdetés

Kapunyitási pánik a fiataloknál

| 2019. 06. 18. | 17:35:00
Z-ék és Y-ok a munka világában.
Kapunyitási pánik a fiataloknál
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Messze a közösségi média, azon belül is a Facebook az a felület, amelyen keresztül a Z és az Y generáció tagjai a legtöbb információt kaphatják az álláskereséssel és a munka világával kapcsolatban. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatása a teljes magyar nyelvű, publikus internetes tartalmakat lefedve mérte fel a témához kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát. A hazánkban legtöbb felhasználóval rendelkező Facebook ezen a téren messze megelőz minden más oldalt: a 2018 és 2019 márciusa közötti időszakban csaknem 2,3 millió említést regisztráltak a felületen az olyan kulcsszavakra, mint az állás, a pályakezdő, a vállalkozás, a gyakornok, a multi vagy a munkahely. Ez önmagában több, mint a top10-ben szereplő másik kilenc oldalon fellelhető összes, mintegy kétmillió említés.

Rugalmasság, kreativitás, visszajelzések

A tartalmak tekintélyes része nem a fiataloknak, sokkal inkább róluk szól: a posztok, bejegyzések és kommentek többnyire a generációs jellegzetességeket és különbségeket, az ezekből adódó nehézségeket, az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik. A leggyakoribb témák között szerepelt a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánik, a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanság, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdései is.

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Ebből kiderül, hogy az álláskeresés során, illetve azzal kapcsolatban leggyakrabban fellépő igények között a versenyképes, „európai” fizetés, a rugalmas időbeosztás, a kreatív munkavégzés, a rendszeres és hasznos visszajelzések, a munka és a magánélet egyensúlya, valamint a fejlődési és tanulási lehetőségek szerepelnek.

A Y, de különösen a Z generáció hangsúlyosan közösségekben való gondolkodását tükrözi, hogy a jó csapat számukra szinte mindennél fontosabb – a fiatal generáció szerint ez a jó munkahely egyik legfőbb ismérve. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Kvízrandi? Naná!
Kvízrandi? Naná!
Ezért működik zseniálisan első találkozón.
Teafaolajjal a körömgomba ellen
Teafaolajjal a körömgomba ellen
Hogyan alkalmazd hatékonyan?
Tápszereket vettek le a boltok polcairól
Tápszereket vettek le a boltok polcairól
Baktérium jelenléte miatt.
Petesejt-donáció: veszélyekre figyelmeztetnek
Petesejt-donáció: veszélyekre figyelmeztetnek
A püspökök szerint hosszú távon a család természetes és isteni rendjét rombolja.
Ragasztószalag, a véletlen találmány
Ragasztószalag, a véletlen találmány
Hogyan született meg ez az egyszerű, mégis nélkülözhetetlen eszköz?
Hogyan válassz laptopot?
Hogyan válassz laptopot?
Útmutató a megfelelő mérethez.
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
Még mindig az Apple a világ legértékesebb márkája
A tavalyi 15. helyről a nyolcadikra rukkolt előre az Instagram.
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
MI-biztosok lesznek a kormányhivatalokban
A közszolgálatban, a felsőoktatásban és az állami tulajdonú cégeknél kötelező AI-kurzust vezetnek majd be.
Online hősök a gyerekek védelmében
Online hősök a gyerekek védelmében
Országos kampány indul a fiatalok tudatos internethasználatáért.
Milyen töltőt válassz?
Milyen töltőt válassz?
Segítünk, ha elveszett vagy hibás a laptoptöltőd.
WordPress biztonság
WordPress biztonság
Hogyan védd meg a weboldalad a támadásoktól?
Megérkezett az iPhone 17-széria
Megérkezett az iPhone 17-széria
Mutatjuk, mennyibe kerülnek az új modellek.
Digitális befektetés: Megtérül-e a webes láthatóság?
Digitális befektetés: Megtérül-e a webes láthatóság?
A mai vállalkozói környezetben nem elég, ha egy cég csupán létezik – látszania is kell.