A felsőfokú végzettséggel rendelkező idősek is előszeretettel interneteznek.
Az aktív korú lakosság több mint 90 százaléka rendszeresen internetezik, Magyarországon az internetethasználók száma az aktív korosztályban gyakorlatilag elérte a felső határt – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felméréséből, amelyről június 21-én adtak tájékoztatást. A vizsgálat szerint a 15-50 éves korosztály 97,1 százaléka rendszeresen használja az internetet. A 15 év alattiak körében nem teljes körű az internethasználat, bár egyre fiatalabban szoknak rá. A 2 éves gyerekek 4 százaléka internetezik, a 3 éveseknek pedig 9 százaléka használja viszonylag rendszeresen a világhálót – írja az MTI.
Az internetet nem használók száma az életkorral növekszik.
Az 51-53 évesek 7 százaléka nem internetezik. 80 év fölött ez már 90 százalék, a 90 évnél idősebbek körében pedig 100 százalék. Az idősebb korcsoportot két tényező befolyásolja az internetezési szokásban, az hogy magányos vagy társas életet él, valamint, hogy milyen iskolázottságú.
A 65 év felettiek 34 százaléka internethasználó, ezen belül a magukra maradt idősek 31 százaléka, a kétfős háztartásokban élőknek viszont a 42 százaléka internetezik. Ez összefüggésben lehet azzal, hogy a magányos idősek kevésbé nyitottak az újra, nem akarnak már tanulni.
A 20 és 50 év közötti korosztályban mindenki internetezik, az alapfokú végzettséggel rendelkezőket kivéve. Az 50 év felettiek körében viszont jelentős eltérés van az egyes végzettségi csoportok között. A felsőfokú végzettséggel rendelkező idősebbek otthonosan mozognak a világhálón: a 70 év körüli diplomások 80, míg a 80 év körülieknek is a 60 százaléka szeret "szörfölni a neten". Ugyanebben a korcsoportban a szakmunkásképzőt végzetteknek csak 40 és 20 százaléka internethasználó.
Ennek oka lehet, például az, hogy a képzettebbek idős korukra is nyitottabbak az újdonságokra, vagy az, hogy a magasabb végzettségűek aktív életükben nagyobb arányban voltak számítógéphasználók, így az internet világa nem idegen számukra.
Az NMHH 2021-ben végzett reprezentatív kutatása 3000 háztartás, valamint az ott élő 8130 személy hírközlési szokásait vizsgálta.