Elkészült a magyar közutak kockázati térképe.
Elkészült Magyarország útjainak kockázati térképe. Az uniós finanszírozású SENSoR (South East Neighbourhood Safe Routes, vagyis Biztonságos utak a délkelet-európai régióban) projekt célja összesen 15 ezer kilométernyi útszakasz kockázatbecslése. A térkép elkészülte csak az első lépés, a projekt következő feladata, hogy a közútkezelőknek és az önkormányzatoknak olyan javaslatokat tegyen, amik megoldást jelenthetnek a térképen látottakra.
Hazánkban összesen 2918 kilométernyi útszakaszt vizsgált a KTI (Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.) a SENSoR partnereként. A szakemberek összevetették az egyes szakaszok forgalmi adatait a baleseti statisztikákkal: a jeleket sokat nem kell magyarázni, a zölddel jelölt utak az ott elszenvedett balesetek alapján alacsony kockázatúak, a halványsárgával jelölt utak alacsony-közepes besorolásúak, és ahogy sötétedik a szín, úgy nő a kockázat is.
Nyíregyháza környékét tekintve a 3-as út Miskolc után szinte teljes egészében piros és fekete, és a 4-es és a 41-es úton is érdemes vigyázni a határátkelők felé. Az 4-es út például végig piros és fekete Záhonyig (elírás a térképen, 5-öst írtak 4-es helyett).
A felmérések alapján a magyar autópályák jó minőségűek és alacsony kockázati besorolásúak. A KTI szakemberei az M0-st zölddel, az M1-est, M7-est és az M3-ast többnyire sárgával és zölddel, az M5-öst sárgával és narancssárgával jelölte.
A kockázati térkép nagy felbontásban ide kattintva elérhető.